ADIF anuncia una inversió de 8,5 milions d’euros en el tren Xàtiva-Alcoi

  • En té prevista una altra de 12 milions més per a millorar-ne les vies

VilaWeb
Redacció
05.12.2018 - 19:39
Actualització: 05.12.2018 - 20:39

El gestor ferroviari ADIF invertirà 8,5 milions d’euros en el contracte de redacció del projecte del bloqueig per vibració automàtica en via única en el tren Xàtiva-Alcoi, que possibilitarà millorar les freqüències i la seguretat del tren.

ADIF ha aprovat aquesta setmana la licitació del projecte. En total, els terminis previstos són de deu mesos: tres per a la redacció del projecte ja licitat, i set per a l’execució de les obres que es licitaran a finals del 2019. Tota la inversió anirà a càrrec d’ADIF, entitat pública que depèn del Ministeri de Foment espanyol, titular de la línia.

El projecte comprèn la implantació del sistema denominat Bloqueig per Alliberament Automàtic en Via Única (BLAU), que permetrà d’augmentar de forma significativa les condicions de seguretat i fiabilitat de les instal·lacions, i incrementar la capacitat i regularitat de les circulacions.

Entre els treballs a desenvolupar, hi ha la instal·lació de sistemes de gestió del tràfic a les estacions d’Ontinyent i Alcoi amb sistemes videogràfics, que s’integraran en el Control de Tràfic Centralitzat de València, i s’adaptaran els equips existents a Xàtiva.

En aquestes tres estacions s’implantaran nous elements de camp com a senyals lluminosos laterals, senyals indicadors de direcció i comptadors d’eixos, entre més actuacions.

La diputada va informar també d’una altra inversió de 12 milions d’euros destinada a millorar les vies, per a la qual s’està redactant el projecte, valorat en 181.000 euros i amb un termini de vuit mesos.

En relació a aquestes informacions, la secretària general del PSPV-PSOE d’Ontinyent, Rebeca Torró, ha assegurat que confirmen que ‘per primera volta en molts anys s’invertirà en la línia’, i que ‘per fi està concretant-se l’arribada d’inversions històriques a la línia, que ens permetran comptar amb un tren adaptat al segle XXI i vertebrar el territori amb una infraestructura digna.’

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any