Educació crearà Consells Comarcals d’FP per a ajustar l’oferta a la realitat de cada territori

VilaWeb
(Fotografia: @vicentmarza)
Redacció / EP
01.01.2020 - 16:46
Actualització: 01.01.2020 - 17:46

La Conselleria d’Educació ha anunciat que crearà, amb la col·laboració d’ajuntaments, empreses i més agents socials, Comissions Comarcals de Formació Professional (FP) amb la finalitat d’establir ‘l’oferta més adequada a cada territori’ i que, a més, siga ‘complementària’ amb la d’altres llocs pròxims.

Ho ha explicat el secretari d’Educació de la Generalitat, Miguel Soler, en una entrevista amb Europa Press en què ha afirmat que aquesta legislatura serà, en l’àmbit educatiu, principalment ‘la de la inclusió i l’FP’.

En aquest sentit, ha avançat que de cara a l’any que ve està previst de constituir quatre o cinc Consells Comarcals d’FP ‘i la idea és d’anar estenent-los’.

Quant a la composició d’aquests nous organisme, estaran integrats pels batles, empresaris, sindicats i els mateixos centres de formació. Per part de l’administració, en formaran part també la Conselleria d’Educació i la d’Economia a través de Labora.

‘No podem pensar en una oferta de Formació Professional només per a un municipi, sinó per a un territori més ampli i que siga complementària amb altres llocs. Cal definir “què vol ser de major” cada comarca i per quins sectors apostar’, ha argumentat Soler. La voluntat és que no siguen els centres que definiran l’oferta, ja que perquè siga ajustada a la realitat cal ‘una visió de conjunt’.

D’altra banda, Miguel Soler s’ha referit a una sèrie de propostes que la Generalitat traslladarà al nou govern espanyol per a introduir millores en la normativa que regula aquesta etapa educativa. En aquest sentit, ha recordat que, segons els últims càlculs de l’executiu espanyol, es pretén crear 200.000 places d’FP en els pròxims cinc anys, de les quals aproximadament 20.000 correspondrien al País Valencià. ‘Però si no donem un impuls a un acord estatal, no podrem arribar a aquesta xifra’, ha advertit.

Entre més qüestions, ha proposat canviar l’accés a aquests estudis i ha posat com a exemple que, actualment, per a entrar a l’FP Bàsica el requisit és que els alumnes hagen repetit curs i siguen estudiants amb dificultats. ‘La normativa ja indica que ací estan els que van malament i això no ha de ser així’, ha argumentat Soler, qui apunta que el Ministeri ja va acceptar aquest suggeriment però no es va arribar a canviar perquè es van convocar, de nou, eleccions.

Igualment, ha apostat per ‘agilitar’ els procediments, ja que ‘no té sentit que entre que es fa una demanda per part del sector i es publica en el BOE poden passar tres anys’.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any