Tres restaurants d’Ontinyent, elegits per a la campanya Del Tros al Plat de València Turisme

  • El Tinell de Calabuig, Sents i La Cuina, hi participen amb 27 establiments més

VilaWeb
Redacció / EP
14.11.2017 - 16:24
Actualització: 14.11.2017 - 17:24

Tres restaurants d’Ontinyent (El Tinell de Calabuig, Sents i La Cuina) participaran en la campanya Del Tros al Plat d’enguany de València Turisme, en què un total de 30 establiments de la demarcació de València buscaran de ‘dur els productes autòctons de la terra i el mar a les taules més prestigioses’.

En aquesta ocasió, les comarques seran les protagonistes de la campanya, en la qual 30 restaurants oferiran menús de dinars d’entre 20 i 35 euros, i de sopars entre 30 i 45 entre el 17 i el 26 de novembre. Entre aquests restaurants hi ha els establiments amb Estrella Michelin Sents Restaurant, dels germans Prieto a Ontinyent, i el Casa Manolo, de Manuel Alonso a Daimús.

La vice-presidenta del Patronat de Turisme i diputada de Turisme de la Diputació de València, Pilar Moncho, ha presentat el projecte turístic al cub # visitvalènciacomarques instal·lat a La Marina de València. En la trobada amb mitjans de comunicació han participat, a més, el director del Patronat, Evarist Caselles, i els xefs dels restaurants amb Estrella Michelin que hi participen, els germans Santiago i Ximo Prieto, i Manuel Alonso. També hi han assistit representants de l’Associació Menjar i Viure i de la nova Associació de Cuiners i Cuineres de la Comunitat Valenciana.

Moncho ha explicat que Del Tros al Plat arribarà a les comarques del 17 al 26 de novembre per reivindicar el territori com a destinació turística excel·lent i com ‘el camí més curt a la felicitat’ del visitant, a través de plats genuïns elaborats amb productes autòctons extrets de la terra i del mar. La diputada ha detallat també que el nom utilitzat en aquest ‘ambiciós programa’ fa referència a la necessària vinculació entre el territori on es conrea el producte alimentari (el tros) i el nus de coneixement que es posa en mans de les capacitats dels cuiners (el plat).

Els consumidors com a prescriptors del territori
En la seua intervenció, el director del Patronat ha reconegut que ‘els millors prescriptors de qualsevol producte són els seus consumidors i, per això, volem implicar a tots els habitants del territori en aquesta acció perquè a València l’experiència gastronòmica és molt més que seure en una taula’.

Els germans Prieto, de Sents Restaurant, han felicitat el Patronat de Turisme per aquesta acció i han avançat que oferiran un menú fusió amb productes de la terra.

A més d’Ontinyent, en el projecte hi participen restaurants de Llíria, Benissanó, Riba-roja de Túria, Sagunt, Cullera, Sueca, Alaquàs, Albal, València, Daimús, Tavernes de la Valldigna, Pedralba i Alzira.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any