27.08.2021 - 16:24
|
Actualització: 27.08.2021 - 18:24
La regidoria d’Atenció a les Persones i a la Diversitat de l’Ajuntament d’Albaida té en marxa una campanya de sensibilització i visibilització de les dones, consistent a divulgar les figures de vuit dones referents a través dels sobres de sucre que es fan servir als establiments d’hostaleria de la ciutat.
Després de la campanya de l’any passat en què amb un calendari es van reivindicar albaidines destacades en diferents àmbits des de la ciència, l’associacionisme, les cures o cultura, enguany s’ha optat per figures de caràcter internacional. M. Àngels Salom, regidora d’Igualtat, ha explicat que l’objectiu és “mostrar referents internacionals, perquè la dona al llarg de la història ha escrit pàgines molt importants però han estat arrancades dels llibres i el discurs oficial. Per això Virgina Woolf, Marie Curie, Simone de Beauvoir, Ana Frank, Malala Yousafzai, Frida Khalo, Maya Angelou i Amelia Earheart són les dones triades per a aquesta acció”. Les xarxes socials de l’ajuntament s’han afegit a la campanya amb la difusió de les seues biografies.
La distribució dels sobres de sucre va acompanyada d’un sorteig de tres exemplars del llibre Som les netes de les bruixes que no vau poder cremar d’Ame Soler. Per a participar-hi s’han de fer arribar vuit sobres de la campanya, cadascun d’una de les dones, al Centre de la Dona d’Albaida fins al 30 d’agost, i el resultat es farà públic l’endemà a les 12.00 a través de les xarxes socials.
En la campanya col·labora l’associació comercial d’Albaida ACISA, amb el suport del Pacte d’Estat Contra la Violència de Gènere.