22.04.2018 - 16:58
|
Actualització: 22.04.2018 - 18:58
L’Institut Valencià d’Administració Tributària (IVAT) oferirà per primera vegada a Albaida assistència gratuïta permanent per elaborar la declaració de renda i per a la presentació telemàtica, en col·laboració amb l’Ajuntament de la ciutat.
El ple del Consell ha aprovat el conveni que possibilitarà aquesta cooperació, que té com a objectiu facilitar als ciutadans el compliment de les obligacions tributàries evitant-desplaçaments, ja que fins ara, aquest servei només es prestava a les delegacions de l’IVAT situades a les ciutats de València, Alacant i Castelló. El conveni s’ha signat també amb els ajuntaments d’Altea, Sant Mateu, Santa Pola, Sogorb, l’Alcora, Xelva, Xiva i Busot.
L’assistència es posarà en marxa coincidint amb l’inici de la campanya de la renda, a principis de maig, i es prolongarà durant tot el període per a formular la declaració.
Entre 2004 i 2011 va existir una iniciativa consistent en una unitat mòbil itinerant que es desplaçava pels municipis, però aquesta és la primera vegada que es disposarà de més seus estables.
El IVAT aportarà el personal especialitzat en matèria tributària que prestarà els serveis d’assistència en torns de matí i vesprada. Així mateix, disposarà dels els equips informàtics i programes necessaris en els espais d’atenció; gestionarà la cita prèvia a través del web i disposarà d’un telèfon en el qual poder consultar, en qualsevol moment, dubtes i incidències.
Per la seua banda, els ajuntaments s’encarregaran d’aportar els locals, que hauran de ser accessibles per a persones amb diversitat funcional, així com disposar de sala d’espera i de connexió a Internet, a més del material d’oficina.