11.05.2021 - 18:50
|
Actualització: 11.05.2021 - 20:50
La Conselleria de Sanitat ha informat que els centres d’Atenció Primària han représ l’oferiment d’atenció presencial quan es demana hora a través de l’APP GVA+Salut, de la web de Sanitat, telefonant al centre o al 961 839 000. Les agendes per a aquesta modalitat assistencial estan operatives des d’aquest dilluns en centres de salut i consultoris, segons la disponibilitat de cada professional, tant per a Medicina de Família com Infermeria, Pediatria o visites a la matrona.
La reactivació de les agendes presencials permet d’optar entre atenció telefònica o presencial quan es necessita acudir al primer nivell assistencial, l’Atenció Primària, segons ha informat Sanitat en un comunicat.
Per a qui acudeix a Atenció Primària sense cita prèvia, es manté el triatge “per a oferir a cada pacient els recursos més adequats a la seua necessitat com més prompte millor”. L’objectiu és “optimitzar l’assistència, prevenir massificacions en els centres d’Atenció Primària que comprometen la seguretat de professionals i pacients, així com evitar a la ciutadania desplaçaments innecessaris”.
La reactivació de les agendes presencials es correlaciona amb la millora de la situació epidemiològica, de manera que si els indicadors es mantenen en nivells adequats, la conselleria s’ha marcat com a objectiu de reprendre fins al 80% de l’activitat presencial durant el maig, sempre en funció de la necessitat d’atenció.