Bellús mostra el resultat de la restauració i adequació de la Cova Gran de la Petxina

  • S'han netejat els grafits que l'embrutaven, s'han adequat les tanques protectores i s'han instal·lat panells informatius als accessos nous

VilaWeb
13.06.2019 - 10:34
Actualització: 13.06.2019 - 12:34

Aquest dissabte 15 de juny es farà la presentació dels treballs de restauració, adequació i museïtzació a la Cova Gran de la Petxina de l’Estret de les Aigües, en terme de Bellús.

Les actuacions realitzades, començades per l’Ajuntament de Bellús l’any 2014, han consistit a netejar els grafits vandàlics de 1980, en col·laboració amb l’Institut Valencià de Conservació i Restauració (IVCR+I) de la Generalitat Valenciana. A més, entre 2017 i 2018 s’han retirat les tanques que protegien l’abric, i s’han substituït per unes altres més separades de la cova i més acord amb els nous criteris arqueològics i museístics. També s’han habilitat accessos i s’han instal·lat panells amb informació de les pintures que permeten d’identificar-les i interpretar-les millor. Una segona actuació, encara sense data prevista, tindrà com a objecte l’altra cova del conjunt de les Coves de la Petxina.

En l’acte, a les 19.00 davant les coves al paratge de l’Estret, hi intervindran la batlessa de Bellús, Susana Navarro; l’arquitecte director dels treballs, Tirso Ávila; el cap de la secció d’Arqueologia i Art Rupestre de l’IVCR+I, Rafael Martínez; i el museòleg de Terra de Patrimoni, Rafa Jordà.

La presentació comptarà amb el concert de cello i guitarra de Gloria Aleza i Toni Cotolí.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem