31.03.2022 - 15:09
|
Actualització: 31.03.2022 - 17:09
Caixa Ontinyent ha obtingut uns guanys nets de 10 milions d’euros al tancament de 2021, un 120,62% més que l’any anterior, i ha registrat un descens de la morositat, que se situa en el 3,70%.
En un comunicat, ha assegurat que “mantindrà l’atenció presencial i el servei personalitzat als majors, i continuarà impulsant els serveis digitals”.
El consell d’administració de Caixa Ontinyent ha comunicat els comptes de l’exercici 2021, que haurà d’aprovar l’assemblea general.
Els resultats mostren un benefici, abans de sanejaments i dotacions, de 16,7 milions d’euros, que queda en 12 milions d’euros després de les provisions pertinents.
Després dels d’impostos, als quals es destinen 2 milions d’euros, el guany net se situa en 10 milions, un 120,62% superior al de 2020, si bé es destaca “l’atipicitat dels exercicis a l’efecte de comparació” i el fet que els ingressos no recurrents generats en 2021 per operacions financeres suposen 3 milions d’euros.
La proposta de distribució d’aquests guanys es proposa d’elevar el nivell de capitalització de l’entitat (es destinaran 9,2 milions d’euros a reserves) i potenciar les accions de l’obra social (a la qual es destinen 0,8 milions d’euros).
La morositat baixa al 3,70% amb una cobertura del 144,07%, i el capital CET1 se situa en el 15,98%, molt per damunt del mínim exigit pel Banc d’Espanya (el 12,00%).
El president de l’entitat, José Pla, ha manifestat la satisfacció del consell d’administració pels resultats i la gestió feta el 2021 “que mostren una vegada més la professionalitat del personal, la prudència en l’actuació de l’entitat i la seua clara orientació a contribuir al creixement i al benestar del seu àmbit d’actuació, més notable si cap en situacions complicades com la que vivim actualment”.
“Percebem incertesa i preocupació en les famílies i en les empreses, i per això la nostra caixa, com a única entitat territorial arrelada a les nostres comarques, des de fa ja 137 anys, planteja actuacions a curt i mitjà termini que permeten mitigar aquesta preocupació, tant des del nostre vessant financer com des de la nostra obra social”.
Entre les mesures per a l’atenció a les persones grans o amb discapacitat, Caixa Ontinyent diu que mantindrà un horari ampliat de caixa i de caixers amb suport, personal especialitzat, prioritat en casos alta afluència de públic, atenció telefònica personalitzada i l’adaptació en caixers per a més accessibilitat i simplicitat en l’ús.
Alhora, la Fundació Caixa Ontinyent anuncia programes específics de formació en ferramentes d’accés a comptes, utilització de mitjans de pagament i mitjans digitals, i prevenció de fraus, entre més.