25.03.2022 - 16:22
|
Actualització: 25.03.2022 - 17:22
El grup municipal Compromís per Ontinyent ha presentat una moció al ple en què reclama que l’ajuntament es posicione contra la reducció de l’atenció presencial de les entitats bancàries, i proposa que no opere amb les que no garantisquen un servei digne.
La moció incideix en la necessitat de fer front a la vulneració de drets que representa la progressiva reducció de l’atenció personalitzada a les oficines. Com a mesura de pressió apunta a deixar de treballar amb les entitats financeres que no oferisquen atenció presencial en finestreta durant tot l’horari d’obertura i que cobren comissions per accions derivades de l’atenció als clients que no poden fer els tràmits per si mateixos. Compromís demana a través del text a debatre que hi haja transparència en la informació sobre els productes financers, especialment en el cas dels sectors vulnerables de la població.
Un altre aspecte que es planteja en la moció és fomentar la instal·lació de caixers automàtics a les zones de la ciutat “que queden més lluny de les oficines” perquè els habitants hi puguen fer els tràmits més bàsics. Alhora, exigeix instar una legislació bancària “més justa i solidària, especialment per a les persones més vulnerables”.
Finament, la coalició vol que el ple acorde reclamar a la Generalitat Valenciana i a la Diputació de València un pla de servei rural financer per als municipis que no tenen cap oficina bancària ni atenció presencial, com passa en alguns de la comarca. El pla hauria d’incloure la reactivació del servei bancari, “basat en paràmetres de responsabilitat social, ètica bancària i compromís amb el territori”, acompanyada de tallers i formació d’alfabetització digital per erradicar l’escletxa digital rural.