18.10.2021 - 15:50
|
Actualització: 18.10.2021 - 17:50
El senador de Compromís, Carles Mulet, demanarà al Senat espanyol la conversió del tren Xàtiva-Alcoi siga una línia de Rodalia, en una moció que reclama alhora la transferència d’aquest servei a la Generalitat.
Mulet insisteix en la reclamació de la coalició pel “caos absolut” que presenta el servei al País Valencià, on “una vegada superada la vaga de maquinistes, s’ha vist que el servei continua sent pràcticament el mateix que quan hi havia aturades”.
El senador ho ha indicat en una roda de premsa a la seu de Compromís a València, amb de la diputada a les Corts Belén Bachero, que presentarà també la moció al parlament valencià. Tots dos han criticat que “no podem seguir sempre amb anuncis” i han criticat les “grans partides que després no es porten a terme”.
De fet, el projecte de pressupostos estatals no preveuen cap inversió en la línia de tren Xàtiva-Alcoi.
Mulet ha anunciat que preguntarà a la ministra espanyola en el ple del Senat “què passa amb la Rodalia”, tot i que espera que la interpel·lació es convertisca en un “diàleg de sords” i que tem que la ministra “només anuncie plans i pressupostos”. En aquest sentit, ha criticat que “es pressuposta molt poc, però es materialitza menys”.
També ha criticat que fa un any es va nomenar un coordinador de Rodalia al País Valencià, Juan Carlos Fulgencio, i que encara “no s’ha explicat a què dedica el temps que se li paga”. “Des que se li va crear el càrrec, encara estem esperant”, ha agregat.
Per part seua, Bachero ha subratllat que el caos en Rodalia “no ve ni d’un any ni de dos” i que “reiteradament governants del PP i del PSOE han fallat als valencians”. Per això, consideren que des de la Generalitat, es podria “gestionar molt millor” aquest servei.
Propostes
A banda de la proposta sobre la línia Xàtiva-Alcoi, en la moció es demana la creació del nucli de Rodalia a Castelló i modernitzar el servei a Elx, a més d’un tren per a connectar Xàtiva, Carcaixent i Gandia, el Tren de la Costa i una línia de Rodalia entre Villena i Santa Pola. També connectar la C-2 de València i la C-3 d’Alacant amb una estació conjunta a Cabdet.