Diputació avançarà la part dels ajuntaments del pla de gratuïtat de llibres de text

VilaWeb
13.10.2015 - 19:46
Actualització: 13.10.2015 - 21:46

La Diputació de València ha informat que avançarà la part corresponent als ajuntaments per al programa #XarxaLlibres que facilitarà la gratuïtat dels llibres de text als alumnes valencians de primària i secundària. Aquest pla preveu que les famílies reben 200 euros per a l’adquisició dels llibres, import provinent, a parts iguals, de la Generalitat, les diputacions i els ajuntaments.

Amb la decisió de la Diputació de València, però, la part corresponent als ajuntaments l’avançarà la corporació supraprovincial per a ajudar els municipis ‘que poden tindre problemes per a fer front a aquesta despesa’, tal com ha explicat el president de la Diputació Jorge Rodríguez, qui s’ha reunit a Ontinyent amb el conseller d’Educació, Vicent Marzà.

Rodríguez ha detallat que Diputació aportarà enguany al programa un poc més de 16 milions d’euros entre la seua part i la que avançarà als ajuntaments, la qual cosa servirà també perquè els ajuntaments ‘puguen planificar la incorporació econòmica al programa per a l’any 2016’.

En la compareixença davant la premsa, el conseller ha valorat del programa #XarxaLlibres, a més de la qüestió econòmica, que siga ‘un projecte educatiu, social, de cooperació i de participació de les comunitats educatives’. Marzà ha agraït al president de la Diputació la participació en el programa i la iniciativa de fer-se càrrec de la part dels ajuntaments.

Llibres de text gratuïts


El Pla #XarxaLlibres per a escolars de primària i secundària dels centres públics, preveu que les famílies reben en aquest curs 200 euros per a la compra dels llibres de text. Durant el primer trimestre, les famílies hauran de tramitar als ajuntaments l’ajuda amb la presentació de les factures de compra dels llibres, i rebran 100 euros. La resta la cobraran a final de curs, en tornar els llibres als centres educatius, si estan en bon estat, per a la creació d’un banc de llibres públic per al curs següent.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Més notícies