28.06.2020 - 22:04
|
Actualització: 29.06.2020 - 00:04
Un efecte col·lateral de la covid-19 ha sigut el ressorgiment del plàstic, que s’havia convertit en un producte en perill d’extinció (si més no sobre el paper, perquè en realitat serà molt difícil d’evitar-ne l’ús. Sobretot perquè la batalla contra els plàstics d’un sol ús estava fora de l’àmbit sanitari.
No sé si n’heu trobades moltes, però jo ja més que no m’esperava per camins, per la serra i pels carrers. Les màscares no són biodegradables i a més poden ser un focus d’infecció. No entenc per què hi ha gent que les tira on li ve de gust, i tampoc qui ha dit que és un plàstic reciclable i per això ho tire al contenidor groc. Ja s’han trobat milers de guants i màscares flotant als oceans de tot el món.
Hui s’ha superat al món la barrera dels deu milions de persones infectades pel coronavirus, i 499.000 morts a tot el món, segons la Universitat Johns Hopkins que rastreja casos reportats per l’Organització Mundial de la Salut i fonts addicionals. El ritme d’infeccions diàries als EUA supera els 40.000 casos diaris, i la pandèmia continua l’expansió desbocada per la resta del continent americà.
Mentrestant, els infectats de l’empresa càrnia de Rafelbunyol ja arriben a 14. Al País Valencià els infectats als pobles han baixat a menys de la meitat, i els nous casos es concentren en l’àmbit més urbà.
He aprofitat la vesprada de diumenge per a veure a Netflix el documental El Gran Hackeig, on s’explica amb detall com es van arreglar als EUA les eleccions que feren president a Trump, i com recentment es va aconseguir que el Brexit s’aprovés al Regne Unit. La faena la feia Cambridge Analytics, gestionant la informació de perfils de Facebook. Més de cinquanta milions de perfils de Facebook van ser recol·lectats per a acabar configurant perfils psicològics que després serien vitals per a orquestrar campanyes polítiques: missatges específicament dissenyats per a certes audiències que acabarien influint en el vot final. Ara resulta que no calia anar a Rússia a buscar els culpables de res, les xarxes de desinformació treballen des de Londres amb total impunitat per tot el món. Divendres passat, potser és una coincidència, el gegant Coca-Cola va començar a retirar tota la publicitat en xarxes socials; la preocupació sobre com Facebook utilitza i es fa ressò de les fake news sembla que ha pesat en la decisió adoptada.
El cap de setmana marcat per un nou Orgull LGTB, des de casa, sense presència multitudinària als carrers i a les places. Hui en vull parlar de com molts joves LGTBI s’han vist obligats a viure tancats en una llar hostil on no se’ls vol tal com són, on se’ls ha fet tornar a l’armari durant gairebé tres mesos; multiplicant la precarietat i el risc d’exclusió social de les persones més vulnerables, especialment les dones trans, amb la paralització de la tramitació algunes lleis d’Igualtat Social i no Discriminació per Raó d’identitat de gènere, com el cas de les illes Canàries.