08.02.2022 - 15:58
|
Actualització: 08.02.2022 - 16:58
Prop d’un 70% dels clients de Caixa Ontinyent opera principalment en línia, utilitzant la banca electrònica i l’APP de l’entitat. Aquesta xifra s’ha accelerat en els últims dos anys a causa de la crisi sanitària derivada de la covid-19 i “a la recomanació de fer servir més els canals digitals”, segons ha informat l’entitat d’estalvi.
Caixa Ontinyent considera que aquestes xifres evidencien una “tendència social a l’alça de l’ús dels canals digitals”, que permet que l’atenció en oficines “es destine principalment a gestió comercial i assessorament de clients”.
La dada coincideix en el temps amb l’èxit de la campanya “Sóc gran, no idiota”, que ja ha aconseguit més de mig milió de signatures a la plataforma Change.org. Impulsada per Carlos San Juan, un jubilat de setanta-vuit anys, la iniciativa reclama als bancs un tracte més humà a les sucursals. “Tinc gairebé vuitanta anys i m’entristeix molt veure que els bancs s’han oblidat de les persones grans com jo”, lamenta San Juan a la petició. “Ara quasi tot és per internet i no tots ens entenem amb les màquines. No ens mereixem aquesta exclusió”, afegeix.
Us sentiu ben tractats per la banca? La píndola, de Jordi Goula
En 2021, el 95% de les operacions més habituals a Caixa Ontinyent es van fer a través de canals digitals: transferències, traspassos, gestió de rebuts, ordres periòdiques, etcètera, la qual cosa ha suposat que més de 900 milions d’euros s’hagen gestionat de manera en línia, ha destacat l’entitat financera en un comunicat.
Un dels serveis que també augmenta de manera notable és l’ús del pagament mòbil. En 2021 es va incrementar d’un 45% el nombre de clients que fa servir les targetes a través d’un telèfon intel·ligent, es va duplicar el nombre d’operacions realitzades respecte de l’exercici anterior i es va arribar als 12 milions d’euros en operacions mitjançant aquest sistema.