20.11.2015 - 19:33
|
Actualització: 20.11.2015 - 20:33
Que l’arribada de la celebració de la Puríssima marcara la proximitat de les festes de Nadal és una cosa que s’ha anat quedat antiquada. Nadal, esdevingut l’escenari d’una excusa per al consumisme, comença cada volta més prompte amb cites comercials com la del Black Friday que des dels Estats Units i del Canadà va arribar fa alguns anys a Europa, i ara ho fa també a Ontinyent.
És una iniciativa més de Comerç In, en l’esforç insistent que fa per activar el món comercial a la capital de la Vall d’Albaida. Amb el Black Friday, que en el format original és d’un dia, els comerços de l’associació oferiran durant els dies 27 i 28 de novembre la possibilitat d’avançar les compres per a Nadal a preus molt competitius, segons que han explicat des de l’organització. A més, els clients que facen compres en aquests dies participaran en el sorteig de 20 premis de 20 euros cadascun.
La campanya serà efectiva en els establiments adherits que estaran convenientment identificats, exclusivament durant els dos dies, sense la possibilitat d’acumular-se a alguna altra promoció que ja tinga algun comerç.
El Black Friday té l’origen entre finals del segle XIX i principis del XX, i se celebra als EUA l’endemà del Dia d’Acció de Gràcies com a inici oficial de les compres nadalenques. L’afluència massiva a grans espais comercials va donar nom a aquesta jornada (Divendres Negre) a Filadèlfia, a principis dels anys 1960, per la dificultat de regular el trànsit. Una altra explicació de l’origen de l’expressió el situa en el fet que la quantitat de vendes feia passar els comptes dels comerciants de rojos a negres.
De la repercussió i importància del dia n’és una mostra que tinga aprovat fins i tot el domini de primer nivell .blackfriday.