El campus d’Ontinyent tornarà de Pasqua amb “De la càmera a l’aula: fotografies de dones”

  • Una exposició fotogràfica de l'Arxiu Ismael Latorre Mendoza

VilaWeb
23.04.2022 - 11:45
Actualització: 23.04.2022 - 13:45

El campus d’Ontinyent de la Universitat de València (UV) reprendrà les classes, després de Pasqua, amb l’exposició De la càmera a l’aula: fotografies de dones.

La Comissió d’Igualtat de la Facultat de Magisteri de la UV va impulsar la instal·lació d’aquesta mostra fotogràfica propietat de l’Arxiu Ismael Latorre Mendoza a València, i ara la durà a Ontinyent a partir del 26 d’abril vinent.

L’exposició mostra 114 fotografies en 24 panells que van des de la dècada dels anys 1930 a l’actualitat. Són instantànies preses per Laura Canet Lozano, Carolina Latorre-Canet, Ismael Latorre Mendoza, Gerard Latorre-Canet i Vicenç Salvador Torres Guerola.

Els panells estan dedicats especialment als projectes dels fotògrafs de l’Arxiu i a les exposicions que s’han fet històricament: “Per això es pot gaudir de fotografies de l’Índia o Cuba de Carolina Latorre Canet, exposades en diferents pobles i a la mateixa ciutat de València; o el projecte Feines de Casa, amb el qual Carolina va rebre un premi nacional de fotografia. Lògicament, les imatges històriques d’Ismael del camp, de les feines de les dones al poble d’Alginet, etc., donen un pes molt especial a aquesta mostra històrica”, segons explica Vicenç Salvador, arxiver de l’arxiu d’Ismael Latorre Mendoza.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem