El científic Manuel Toharia defensa en una xerrada la ciència davant l’auge de la pseudociència

  • Aquest divendres, convidat per l'Associació per l'Humanisme d'Ontinyent

VilaWeb
21.09.2017 - 15:04
Actualització: 21.09.2017 - 17:04

El divulgador científic espanyol Manuel Toharia imparteix aquest divendres la xerrada ‘Pensar per a ser feliç. Ciència contra pseudociència’, organitzada per l’Associació per l’Humanisme d’Ontinyent, a les 19.30 al Centre Cultural Caixa Ontinyent.

Manuel Toharia és actualment assessor científic de l’empresa Avanqua, que gestiona la major part de la Ciutat de les Arts i les Ciències de València, i col·laborador en diversos mitjans de comunicació.

Va començar a treballar com a periodista científic en el diari Informaciones de Madrid el 1969, i des de llavors va ser successivament, meteoròleg a TVE (1970-1978), director de programes científics i culturals del segon canal de TVE (1978-1982), redactor científic d’EL PAÍS i assessor del llançament de la revista Muy Interesante; fundador i director el 1984 de la revista Conocer (fins a 1989), productor, director i presentador de programes de divulgació científica per TVE2, Canal Sur TV i TeleMadrid (entre 1989 i 1992), col·laborador científic a la SER (entre 1980 i 2000) i posteriorment a RNE.

Des de 1982 ha col·laborat en el disseny d’exposicions per al Museu de la Ciència de La Caixa i la Casa de les Ciències de la Corunya. Posteriorment, va ser director del Museu Acciona d’Alcobendas, i director del nou museu Cosmocaixa. De 1999 a 2014, va dirigir també el Museu de les Ciències Príncep Felip de València.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem