10.04.2020 - 17:03
|
Actualització: 10.04.2020 - 19:03
El Ple del Consell va autoritzar ahir la modificació de la tramitació de les ‘ajudes urgents’ per a pal·liar els danys produïts en habitatges ocasionats per la DANA durant el mes de setembre passat, amb l’objectiu de facilitar la tramitació de les ajudes durant el confinament de la població provocada per la crisi de la Covid-19.
El decret del 18 d’octubre passat establia les bases reguladores i procediment de concessió directa d’ajudes urgents als municipis afectats pels danys produïts pel temporal de pluja, fenòmens costaners i vents ocorregut entre l’11 i el 14 de setembre de 2019.
A causa de la situació d’excepcionalitat actual de confinament, el Consell ha decidit d’aprovar un decret amb un únic article per a facilitar la tramitació de les ajudes. S’hi estableix que la documentació que segons l’article 7.2 del Decret 236/2019, de 18 d’octubre del Consell, havia d’acompanyar la sol·licitud, ara podrà substituir-se per una declaració responsable dels peticionaris d’estar en possessió d’aquesta documentació.
Així mateix, recull que, en cas de presentar una declaració responsable acompanyant la sol·licitud de les ajudes, els originals o còpies compulsades dels documents indicats, quan acabe el període de confinament, s’hauran de presentar amb la resta de la documentació per a la justificació i pagament de les ajudes concedides.