29.12.2020 - 18:04
|
Actualització: 29.12.2020 - 19:04
L’Associació d’Empresaris Tèxtils de la Comunitat Valenciana (Ateval) ha assegurat aquest dimarts que afronta el 2021 ‘amb bones expectatives’ i planteja noves estratègies de treball a través de la implantació de mesures lligades a la digitalització, innovació i sostenibilitat per a fer del tèxtil un sector fort i competitiu.
En un comunicat, l’entitat ha declarat que ha sigut un any ‘atípic’ del qual ha destacat la ‘sorprenent capacitat de resiliència del tèxtil valencià amb una immediata reacció positiva i gran proactivitat per a donar resposta davant una pandèmia imprevisible’.
Ateval ha ressaltat el repunt del tèxtil-llar, pel ‘bon comportament’ de la demanda d’articles de l’hàbitat, afavorit pel canvi d’hàbit dels consumidors a causa del confinament i la renovació a les cases.
La patronal tèxtil ha declarat que encara que 2020 ‘començava amb bones perspectives i la presència del sector en les fires de referència com Heimtextil, l’activitat empresarial es va veure ressentida amb l’avanç de la pandèmia alhora que s’obrien altres vies i oportunitats de negoci’. En el comunicat ha exposat que ‘han estat moltes’ les empreses del sector que s’han reconvertit a la fabricació de productes tèxtils sanitaris per a aportar solucions a la demanda de la societat.
D’altra banda, mig centenar d’empreses han fet inversions en nova maquinària i instal·lacions que han tingut, en molts casos, el suport decidit de les ajudes sectorials de la Conselleria d’Economia.
Han destacat també la col·laboració mantinguda amb entitats locals, com l’Ajuntament d’Ontinyent, al costat del qual s’han desenvolupat diverses activitats de suport al Clúster Tèxtil Sanitari, o la coordinació de diversos projectes sectorials per a les empreses tèxtils presentats per la Direcció General d’Indústria de la Generalitat.
L’elecció de l’ontinyentí Pepe Serna com a nou president d’Ateval ha arrancat amb l’actuació de noves àrees de treball com ara Promoció Comercial i Internacionalització, Innovació i Tèxtils Avançats, Formació i Gestió del Talent, Competitivitat Empresarial, Projectes Europeus, RSC i Ètica Empresarial, així com la de Comunicació, han indicat des de l’associació empresarial.
Des d’aquestes àrees, han assegurat, es desenvoluparan noves estratègies de treball, amb la implantació de mesures lligades a la digitalització, innovació i sostenibilitat per a fer del tèxtil un sector fort i competitiu, i afrontar el 2021 amb bones expectatives de treball.
El president d’Ateval, Pepe Serna, ha assenyalat que ‘les crisis són sinònims de canvis i també de noves oportunitats i, en aquest sentit, podem destacar que el sector tèxtil ha sabut fer front a la situació adaptant-se a les noves necessitats de la societat’