18.03.2019 - 17:29
|
Actualització: 18.03.2019 - 18:29
Els consumidors d’Ontinyent van aconseguir de recuperar més de 43.000 euros en 2018 gràcies a les gestions realitzades a través de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC).
La dada l’ha comunicada la regidora de Consum, Matilde Salvador, coincidint amb la recent celebració del Dia Mundial dels Drets del Consumidor que s’escau el 15 de març.
L’oficina va atendre l’any passat 986 consultes i 644 reclamacions, 316 de les quals es van resoldre favorablement per als consumidors. Això significà la recuperació de 43.067’92 euros. La regidora ha explicat que l’import reembossat és encara superior si es tenen en compte els resultats de les reclamacions derivades a altres instàncies, de les resolucions de les quals no es té constància.
Segons la regidora, ‘estes xifres són bones perquè mostren que la ciutadania cada vegada és més conscient dels seus drets.’
Els serveis de telefonia són els que han rebut més queixes i consultes, amb 299 i 335 casos respectivament. També el subministrament d’electricitat és un dels sectors amb més reclamacions, amb 84.
La regidora ha recordat que l’OMIC s’encarrega de la mediació per a la resolució de conflictes abans d’arribar a altres administracions competents en consum o als tribunals de justícia.