14.07.2018 - 16:52
|
Actualització: 14.07.2018 - 18:52
L’actualització de l’app GVA + Salut permet des d’ara als pacients de controlar el seu tractament ja que els recorda quan han de recollir les medicines a la farmàcia i com han de prendre-les, així com demanar cita per a l’atenció telefònica tant amb el metge de família com amb la infermeria del seu centre de salut.
La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha presentat en roda de premsa aquestes millores en l’aplicació, que ja s’han descarregat 151.493 usuaris, i que fins ara permetia de sol·licitar cita presencial i informava els usuaris del centre de salut i hospital que els correspon.
Barceló ha destacat que es tracta d’aprofitar els avantatges que ofereixen la tecnologia per millorar el control dels tractaments que segueixen els pacients en incloure un apartat de Farmàcia.
A partir, d’ara l’app permet d’establir un avís per recordar quan ha el pacient ha d’acudir a la farmàcia a per la medicació, evitant així haver de tornar a sol·licitar al metge la recepta en cas de possibles oblits.
La consellera ha destacat que aquesta actualització és especialment important per als pacients que segueixen diversos tractaments alhora ja que ’se n’aconsegueix de reagrupar en un mateix dispositiu els consells i pautes de cadascuna’.
Sobre això, la sots-directora de la Direcció General de Farmàcia, Raquel Tena, ha explicat que en primer lloc s’ha de escanejar el codi de barres incorporat en cada recepta, sempre ha de ser l’última, cosa que permet d’incorporar al telèfon mòbil totes les dades dels tractaments que té pautats l’usuari.
D’aquesta manera, cada pacient pot consultar en qualsevol moment les medicacions que li han estat prescrites, la durada, consells, precaucions, i si existeix alguna advertència per a la conducció o dones que alleten, i pautes sobre com ha de prendre-les.
Altres de les informacions que apareixen és el preu del medicament i de quant ha d’aportar l’usuari. Així mateix, apareix un avís de visat que desapareix quan la Inspecció autoritza el fàrmac i d’aquesta manera el pacient sap que pot passar a recollir-lo a la farmàcia.
Cita per atenció telefònica
D’altra banda, l’app GVA + Salut permet, a més, demanar cita per a l’atenció telefònica tant amb el metge de família com amb infermeria del centre de salut al qual pertany el pacient.
Tena ha explicat que, de la mateixa manera que quan se sol·licita l’atenció presencial, s’ofereix als usuaris un rang de dates i d’horaris per demanar la cita telefònica. Tot i això, ha aclarit que si l’opció apareix desactivada és perquè encara no s’ha actualitzat en aquest centre de salut l’agenda del facultatiu o del personal d’infermeria per a aquestes atencions telefòniques.
Respecte d’això, Barceló ha matisat que ‘aquesta opció no substitueix l’atenció mèdica sinó que s’incorpora per completar-la que evita als pacients de desplaçar-se quan només necessiten fer una consulta sobre pautes diàries o aclarir algun dubte.
L’aplicació es pot descarregar per a dispositius Andoid i IOS.