30.09.2015 - 21:49
|
Actualització: 30.09.2015 - 23:49
Onze periòdics comarcals impresos en paper han iniciat el projecte de creació d’una associació que n’aglutine les empreses editores per a la implantació d’una marca comuna. Són les publicacions que es van reunir dimarts a Ontinyent, en una trobada en què van acordar també d’ampliar les relacions amb les universitats valencianes i l’intercanvi d’experiències i iniciatives conjuntes.
Segons les dades aportades pels assistents, la premsa comarcal valenciana impresa té una edició setmanal agregada de 460 pàgines, amb 93.000 exemplars mensuals i 170.000 lectors a tot el País Valencià. En el sector hi treballen 65 persones, d’acord amb les mateixes fonts, i genera negoci a impremtes, llibreries, quioscos, transport i altres serveis.
A la reunió hi van assistir representants de Crònica de Vinaròs, 7 Dies Vinaròs, 7 Dies Benicarló, Crónica de Oliva, El Periòdic d’Ontinyent, Loclar (Ontinyent), El Nostre (Alcoi), Escaparate (Ibi), Valle de Elda, Canfali Marina Alta (Dénia) i Portada (Villena).
El director general de Relacions Informatives i Promoció Institucional, Ximo Clemente, present en l’encontre, va mostrar el seu suport a la proposta dels periòdics en paper de crear una entitat que els faça d’interlocutora. També hi va participar el batle d’Ontinyent i president de la Diputació de València, Jorge Rodríguez, qui va assegurar que aquestes publicacions són ‘imprescindibles’ per a les comunitats locals.