28.05.2018 - 16:45
|
Actualització: 28.05.2018 - 18:45
La setmana passada es van presentar als ajuntaments de la comarca tres actuacions incloses en el Pla de Competitivitat Turística plantejades com a eines per a ‘permetre millorar la posició competitiva de la Vall d’Albaida al mercat turístic’, en paraules del president de la Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida, impulsora de la iniciativa.
En la reunió celebrada dimecres, a què hi van assistir batles i tècnics municipals, es va detallar la creació d’una xarxa de zones wifi en llocs d’afluència turística de la comarca, uns espais que ara han de proposar els ajuntaments fins al 6 de juny.
També es va informar de la posada en marxa d’un planificador turístic de la Vall d’Albaida, a càrrec de les empreses Gestiweb Integración de Soluciones Web SL i Proselección, SL, que van presentar la versió final d’una ‘innovadora eina tecnològica d’open data, la potencialitat de la qual depén de la gestió de la informació que en facen els’, tal com han explicat des de la Mancomunitat. D’aquesta eina se’n farà el 30 de maig vinent un taller formatiu per als tècnics municipals.
La tercera actuació de què es fa informar fou el programa d’impuls al turisme experiencial, que ja s’està treballant amb COEVAL, i que ha de servir per a crear una oferta de turisme experiencial basada en la indústria que oferesca als visitants experiències directes amb la producció de productes tradicionals o artesans amb tallers i cursos. A aquest programa ja hi ha 25 empreses adherides que rebran formació turística i assistència tècnica per al disseny d’experiències turístiques.
En el Pla de Competitivitat Turística hi participen, a més de la Mancomunitat i de forma paritària, l’Agència Valenciana del Turisme i el Patronat de Turisme de la Diputació de València.