L’ETNO dissenyarà els nous espais etnològics del Palau de la Vila d’Ontinyent

VilaWeb
10.10.2021 - 15:10
Actualització: 10.10.2021 - 17:10

El Museu Valencià d’Etnologia, ETNO, dependent de l’àrea de Cultura de la Diputació de València, dissenyarà els nous espais etnològics que es crearan al Palau de la Vila d’Ontinyent, on es reuniran zones expositives dedicades a la tradició campanera, de Gegants i Cabets o de balls tradicionals.

Ho han acordat aquesta setmana el batle d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, i el diputat de Cultura, Xavier Rius, en la visita que van fer dimarts passat al Palau de la Vila. Els acompanyaven el director del Museu Valencià d’Etnologia, Francesc Tamarit, i pel regidor de Cultura, Àlex Borrell.

El primer pas per al disseny i distribució d’aquests espais depén de recopilar informació al voltant de la col·lecció de campanes a exposar, una actualització de catàleg que està fent la Colla de Campaners. Posteriorment, tècnics de l’ETNO es desplaçaran a Ontinyent per a continuar el projecte.

El diputat de Cultura i el director de l’ETNO van exposar també la possible participació de la Diputació en l’edició d’un llibre sobre el Palau, i sobre la catalogació de les peces que es mostraran al Museu del Tèxtil.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem