10.10.2019 - 15:38
|
Actualització: 10.10.2019 - 17:38
La Vice-presidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha rellançat la campanya ‘Bojos. Boges’ per a l’erradicació de l’estigmatització de les persones amb trastorns mentals greus. La campanya, en què van participar usuaris d’ADIEM Ontinyent, es va realitzar per primera vegada l’any passat.
Amb motiu de la celebració del Dia Mundial de la Salut Mental, el secretari d’Igualtat i Diversitat, Alberto Ibáñez, ha participat en la taula redona sobre la prevenció del suïcidi organitzada per Centre de Referència Estatal d’Atenció Psicosocial, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.
Alberto Ibáñez ha fet una crida a conscienciar sobre un col·lectiu que al País Valencià representa a 50.000 persones de manera directa, i 200.000 de manera indirecta, i a sensibilitzar la societat ‘sobre la història de marginació que han patit les persones amb trastorn mental greu, la incomprensió i l’escassa protecció que se’ls ha prestat’.
Amb aquest objectiu, la Conselleria ha decidit de recuperar aquesta campanya que es va realitzar amb la col·laboració de la Federació Valenciana de Salut Mental i l’associació ADIEM Ontinyent, i que pot seguir-se durant en ràdios, televisió, cinemes, mitjans digitals i xarxes socials.
En concret, els usuaris d’ADIEM van posar veu al vídeo que serveix de base de la campanya ‘Bojos. Boges’ que vol acabar amb els estereotips que la societat té amb els afectats per problemes mentals greus, com ara que exageren la seua situació o que volen cridar l’atenció, la qual cosa els ha portats a ser víctimes d’una actitud general d’’incomprensió’ i, per això, en moltes ocasions, a ‘rebutjar-se’ ells mateixos, arribant al que es coneix com a ‘autoestigma’. Una persona amb una bossa al cap representa aquest estigma que els fa ‘invisibles’ i els ‘ofega’, i serà protagonista d’aquesta campanya.