06.10.2017 - 16:11
|
Actualització: 06.10.2017 - 18:11
El conseller d’Educació, Recerca, Cultura i Esport, Vicent Marzà, i el director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, Rubén Trenzano, han presentat la campanya de promoció del valencià ‘Sempre teua. La teua llengua‘ a diverses administracions i institucions amb l’objectiu de portar-la a tots els pobles valencians.
La trobada, celebrada aquest divendres, pretenia d’acostar la iniciativa a diferents ajuntaments i entitats amb l’objectiu de potenciar la transversalitat del missatge i generar la col·laboració interinstitucional, segons detalla la Generalitat en un comunicat.
Entre els assistents es trobaven representants d’ajuntaments amb oficines de promoció lingüística, d’universitats públiques, de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i de diputacions.
El director general de Política Lingüística ha apuntat que ‘una bona manera de fer ús dels ajuts de Política Lingüística és amplificar aquesta campanya en cadascun dels pobles de tot el territori valencià’. ‘Es poden dur a terme accions com intervencions en parets o façanes del municipi, per posar algun exemple’, ha afegit.
També s’ha informat a les administracions que, en breu, es comunicarà quines són les rutes que seguirà el ‘bus de la llengua’, que recorrerà les poblacions amb tallers per als més menuts i els joves, així com informació de promoció lingüística per als ciutadans. A més, es convertirà també en un espai de difusió d’activitats culturals d’àmbit local.
‘Sempre teua. La teua llengua’
Per dissenyar ‘Sempre teua. La teua llengua’ s’han tingut en compte les conclusions de l’última enquesta sobre ús del valencià feta per la Generalitat el 2015, que indicava que el 85% de la població diu que el valencià s’hauria d’usar igual o més que en l’actualitat .
L’estudi concloïa que l’ús del valencià en les relacions de treball continua sent escàs, així com en les grans superfícies comercials i en les grans poblacions valencianes.
La web de la campanya permet de descarregar-ne tot el material i es pot veure l’anunci. En aquest espai s’anirà informant de les noves activitats que es generaran al voltant de la promoció del valencià. A més, també té un compte de Twitter @sempreteua.