Labora destina 5,8 milions als ajuntaments de les comarques afectades per la gota freda perquè contracten desocupats

  • A la Vall d'Albaida són dèsset els consistoris que poden beneficiar-se d'aquest pla

VilaWeb
27.09.2019 - 18:31
Actualització: 27.09.2019 - 20:31

La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball ha acordat una partida de 5,8 milions d’euros, a través de Labora, perquè els ajuntaments afectats pel temporal de pluja de setembre contracten aturats. Segons Labora, amb aquesta dotació es podran contractar unes 400 persones durant sis mesos.

A més, la Direcció General d’Indústria ha aprovat d’ampliar els terminis de justificació de les ajudes i posada en marxa de les inversions per a les pimes afectades fins al 29 de novembre que ve, i de posada en funcionament dels actius subvencionats fins al 31 de juliol de 2020.

Els ajuntaments de la Vall d’Albaida que poden accedir a les mesures de contractació són Agullent, Aielo de Malferit, Albaida, Alfarrasí, Atzeneta d’Albaida, Bèlgida, Bellús, Beniatjar, Benigànim, Bocairent, Castelló de Rugat, Fontanars dels Alforins, la Pobla del Duc, Llutxent, l’Olleria, Ontinyent i Sant Pere.

Segons ha informat la Generalitat en un comunicat, aquestes actuacions de la Conselleria d’Economia formen part del paquet de mesures aprovat pel Consell per a pal·liar els efectes de les pluges torrencials de mitjan setembre.

El pla extraordinari d’Ocupació anirà destinat a la contractació de persones desocupades a 27 ajuntaments de la Vega Baixa, tres del Baix Vinalopó, dos de la Costera i un de l’Alt Vinalopó.

Per a poder ser beneficiaris de les ajudes, els aturats han d’estar inscrits en Labora, i cada ajuntament demanarà les professions que considere oportunes.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem