La nova ràdio pública començarà a emetre en desembre amb un programa cultural i social

  • À Punt Mèdia també estrenarà una web amb contingut bàsicament infantil i treballa en nous continguts

VilaWeb

Redacció / ACN

31.10.2017 - 17:27
Actualització: 31.10.2017 - 18:27

La nova ràdio pública començarà a emetre el mes de desembre vinent amb un magazín cultural i social conduït per la periodista Jèssica Crespo, actualment a la cadena SER. Així ho ha anunciat aquest dimarts la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC) a través d’una nota de premsa en la qual també ha informat que de manera paral·lela estrenarà una web amb contingut bàsicament infantil. La CVMC ha informat que la direcció dels mitjans ha escollit la periodista Jèssica Crespo per ser la primera veu que ha de sonar en la ràdio d’À Punt perquè ‘volíem que fos una dona. Havia de ser una persona amb experiència en el mitjà, amb un perfil jove, però coneguda i amb soltesa davant el micròfon. I, no cal ni dir-ho, amb el valencià com a llengua materna’.

À Punt Mèdia ha informat que ha optat per una professional ‘compromesa amb els mitjans públics’ per a conduir i codirigir el programa de ràdio amb què començaran les emissions. La CVMC remarca que Jèssica Crespo ’s’ha guanyat el reconeixement professional en una emissora consolidada i amb tanta tradició com la cadena SER i se suma al repte de posar en marxa els mitjans públics valencians’, incorporant-se a tot l’equip que ja treballa en l’inici d’emissions.

Crespo serà la codirectora del programa i treballarà amb la productora que es faça càrrec del magazín, sota la supervisió del departament de continguts i programes. ‘És un repte professional important perquè sóc una convençuda de la necessitat d’uns mitjans de comunicació públics, de qualitat i en valencià’, ha explicat la periodista. ‘Com tots els que fem ràdio sóc una enamorada d’aquest mitjà i és un privilegi poder encetar aquesta il·lusionant etapa i amb un equip tan entusiasta’, ha agregat.

Així mateix, la nova plataforma de mitjans, dirigida per Empar Marco, han remarcat que À Punt és conscient de la necessitat de començar a emetre i de fer-ho a partir de la ràdio, ‘el mitjà de proximitat per excel·lència, un mitjà tradicional, que inspira càlides’.

Sense servei d’informatius en l’inici
La direcció ha informat que en aquesta primera fase d’emissions no hi haurà serveis informatius, però sí que hi haurà un magazín, amb títol encara per decidir, amb cultura, societat, medi ambient i tradicions, ‘un espai que eixirà fora de les parets de l’edifici de Burjassot una vegada a la setmana i es farà visible arreu del territori. De nord a sud, d’est a oest’.

Aquest magazín no serà l’única programació amb què s’estrenarà À Punt. El departament de continguts està treballant en una sèrie d’espais sobre música, literatura o medi ambient, alguns de vinculats a continguts que també tindran el seu format televisiu. En alguns casos, els presentadors seran els mateixos, i en altres seran diferents, començant per una aposta pel ‘transmèdia’, ha informat la CVMC.

Sobre la incorporació de treballadors, la corporació manifesta que està sent molt lenta, perquè hi ha moltes persones inscrites a les borses de treball ‘i el sistema és molt garantista’. Aquest és el motiu pel qual en un inici no hi haurà servei d’informatius, han explicat.

A banda de la ràdio, la CVMC obrirà una pàgina web que contindrà bàsicament sèries i programes infantils, tant en valencià com en anglès. ‘També ens fixarem molt en els rodatges que s’inicien per a la programació de televisió. Es donaran a conèixer les cares i les veus que es faran habituals i familiars per als valencians i les valencianes en els pròxims mesos’, ha informat.

‘À Punt és una plataforma amb moltes finestres, que opta per començar amb la ràdio i amb una web i posteriorment amb la televisió. Sense oblidar les xarxes socials. Al mateix temps que treballem per a iniciar les emissions de ràdio i web continuem implementant tota la tecnologia necessària, i dissenyant els espais informatius per a tots els mitjans’, conclou la nota de premsa.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem