30.08.2016 - 18:25
|
Actualització: 30.08.2016 - 20:25
L’augment de queixes i reclamacions presentades darrerament relacionades amb ofertes comercials de subministrament d’electricitat i de gas ha impulsat la regidoria de Consum de l’Ajuntament d’Ontinyent ha tornar a advertir els ciutadans de la necessitat d’actuar amb precaució.
La regidora de l’àrea, Matilde Francés, ha explicat que s’han presentat reclamacions per ofertes rebudes per telèfon o en visites a domicili en què els clients s’has considerat enganyats per descomptes que no s’han aplicat realment, preus fixos que no ho són, i fins i tot per propostes a nom d’una companyia que han acabat sent contractes amb una empresa distinta.
Des de la regidoria es recomana de demanar sempre l’oferta per escrit i un període per analitzar-la, per tal de poder confirmar les condicions i comparar-la amb les d’altres companyies. ‘En qualsevol cas mai no s’han de facilitar les dades bancàries si no s’està segur de voler contractar la tarifa que s’ofereix, encara que les demanen argumentant que són necessàries per a rebre l’oferta’, explica Matilde Francés.
La regidora invita els ciutadans a reclamar en aquests casos i a informar-se sobre com actuar en l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), ubicada al Carrer Maians, 19, baix.