14.06.2016 - 16:43
|
Actualització: 14.06.2016 - 18:43
La Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives (UPCCA) de la Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida ha canviat el tema del concurs de cartells que organitza per fer-hi referència, expressament, al consum d’alcohol.
Fins ara, en les cinc edicions anteriors, el cartell es dedicava al cosum de tabac, però en aquesta ocasió s’ha decidit de posar l’accent en l’alcohol perquè des de la unitat consideren que cal conscienciar del risc que comporta el consum de begudes alcohòliques entre els joves, i de la necessitat d’abandonar la permissivitat que a hores d’ara encara és massa estesa en la societat. Segons Loreto Belda i Alfons Soler, tècnics de la UPCCA, ‘no ens podem quedar parats mentre la societat considera normal la borratxera d’un adolescent o el consum habitual de cànnabis’.
Els tècnics han destacat que cal vigilar el comsum d’alcohol dels joves perquè és la substància més consumida i la que entenen més allunyada dels problemes d’addicció ja que ‘l’associen al temps d’oci i la consumeixen amb un patró especialment perillós: molta quantitat i de manera concentrada, buscant en moltes ocasions els efectes de la intoxicació aguda’.
L’edat d’inici en el consum d’alcohol i de tabac a la Vall d’Albaida es situa en els 13 anys, ‘una edat molt baixa que comporta riescos evidents ja que com més prompte comencen els consums, més prompte ho fan els problemes’.
El cartell guanyador del concurs d’enguany, obra d’Àlvar Ferri i José Sanz de l’escola pública Carmelo Ripoll d’Ontinyent, servirà per a la campanya de prevenció del consum d’alcohol que es durà a terme el mes de novembre vinent, coincidint amb la celebració del Dia Mundial d’Alcohol el 15 de novembre.