12.08.2016 - 17:19
|
Actualització: 12.08.2016 - 19:19
Redacció/EP El president de la Diputació de València, Jorge Rodríguez, i el diputat de Carreteres, Pau Seguí, han presentat aquest dijous el Pla de Camins i Vials 2016-2017, un programa bienal de subvencions amb una dotació de 12 milions d’euros que es basa en criteris ‘més objectius i transparents’, segons ha explicat Seguí. Per la seua part, Rodríguez ha destacat davant els batles de la Canal de Navarrés ‘el final del clientelisme’ en la concessió de les ajudes directes als municipis.
En el cas del Pla de Camins i Vials (PCV) presentat, s’han introduït quatre variables, més enllà del criteri poblacional, que ara ocupa només un 25% a l’hora de determinar l’assignació per a cada municipi Els ajuntaments de menys de 50.000 habitants rebran una part lineal fixa que constitueix un 35% de la subvenció, en la qual s’introdueixen dos criteris fonamentals que permeten que reben més diners els municipis amb més camins rurals: d’una banda, la superfície del terme, i l’altra, la longitud de camins i vials.
Per comarques, la Vall d’Albaida rebrà 1.100.000 euros del PCV; la Ribera Alta 1.522.000 euros; la plana d’Utiel-Requena, 948.000 euros; els Serrans, 945.000 euros; el Camp de Túria, 962.000 euros; més de 2.000.000 seran per als municipis de l’Horta; 730.000 euros per a la Foia de Bunyol; 870.000 per a la Safor; 707.000 euros per a la Costera; 546.000 euros aniran a la Ribera Baixa; 481.000 euros per a la Canal de Navarrés; 457.000 euros per a la Vall de Cofrents-Aiora; 371.000 euros per al Camp de Morvedre; i 265.000 euros per al Racó d’Ademús.
Autonomia municipal
El diputat Pau Seguí ha explicat que els ajuntaments ‘poden triar entre invertir en camins rurals o en carrers, i incloem també la compra de maquinària específica per a la construcció o conservació de camins, que si ho prefereixen poden adquirir amb aquests ajuts’.
‘El Pla de Camins i Vials està concebut amb el mateix esperit que la resta de programes i actuacions de la nova Diputació, respectant l’autonomia dels batles a l’hora de decidir en què necessiten invertir les ajudes’, ha explicat el diputat de Carreteres, qui ha apuntat que la dotació de cada municipi es pot gastar de forma combinada entre maquinària i reasfaltat.