15.03.2016 - 18:18
|
Actualització: 15.03.2016 - 19:16
L’equip tècnic encarregat de l’elaboració del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible d’Ontinyent ha publicat a la web les conclusions més destacades a què ha arribat a partir la situació de mobilitat actual.
Segons aquest document, a partir de les anàlisis realitzades es comprova que la planificació urbanística es troba estancada i que les polítiques de mobilitat ‘han estat accessòries i a colp de projecte’, sense coordinació. Una altra de les conclusions destacades és la manca d’un ‘itinerari urbà’ que unisca els cinc barris principals que estructuren la ciutat, i la necessitat de millorar les relacions entre el nucli urbà i el periurbà a través dels camins i els marges dels barris. La diagnosi del disseny urbà remarca també la necessitat de recuperar i articular les ‘places desconnectades’ de Poble Nou.
L’estudi revela que cada dia hi ha 91.220 desplaçaments a la ciutat per veïns de majors de 15 anys i que el 82% dels que es fan a peu són inferiors als 15 minuts. Tanmateix, el 23% dels que es fan en cotxe no arriben al 5 minuts. En el treball es remarca que l’ús del cotxe per a desplaçaments urbans ‘és molt elevat’, i en relació a això hi ha la dada que per cada habitatge hi ha 1,54 cotxes, mentre que de bicicletes només n’hi ha 1,02. D’ací que en l’enquesta el resultat és que el principal problema de mobilitat és que hi ha massa cotxes i poc d’estacionament, encara que això siga un extrem desmentit per les dades objectives.
En relació a l’ús de l’autobús urbà, es troba a faltar un itinerari que siga més eficient entre els barris i una senyalització informativa més clara. En el cas de l’autobús imterurbà, de molt poca demanda, es reclama que s’integre millor amb les línies urbanes i que dispose d’un punt de parada fàcilment identificable.
Quant a l’oferta de transport ferroviari, el document desmenteix que siga ‘del tot dolent’, però ressalta la poca competitivitat en el temps necessari per fer els viatges: entre 1.30 i 2.02 hores en tren per anar a València i els 50 o 60 minuts en cotxe. Això fa que els possibles usuaris del tren acaben viatjant en automòbil tot i que resulte més car.
Una altra de les conclusions que desmenteix la percepció de la ciutadania és que a Ontinyent hi ha sobreoferta de places d’estacionament. N’hi ha de sobra, ‘el que no hi ha és oferta d’estacionament a la porta de la nostra destinació’, per això aconsella potenciar la ‘cultura de caminar’.