L’escola Lluís Vives d’Ontinyent rep el premi del foment a la lectura de la Fundació Bromera i l’Ajuntament d’Alzira

  • En reconeixement del projecte 'Ens agrada llegir' on s'implica tota la comunitat educativa

VilaWeb
Fotografia: Ajuntament d'Alzira
Redacció
20.11.2019 - 16:44
Actualització: 20.11.2019 - 17:44

L’escola Lluís Vives d’Ontinyent va rebre ahir dimarts el 14è Premi d’Experiències de Foment de la Lectura ‘Ciutat d’Alzira’, convocat per l’Ajuntament d’Alzira i la Fundació Bromera.

El guardó, dotat amb 800 euros per la regidoria de Cultura de l’ajuntament alzireny, reconeix la campanya ‘Ens agrada llegir’, un projecte amb una trajectòria consolidada que implica tota la comunitat educativa en el foment de la lectura.

El premi té com a objectiu potenciar les diverses actuacions que es fan per a fomentar i consolidar l’hàbit lector, i s’hi valoren experiències que descriguen activitats que consciencien la població de la necessitat de llegir i que, alhora, suggerisquen estratègies, activitats i jocs capaços de difondre el plaer de la lectura.

El segon premi de la mateixa categoria, dotat amb 600 euros per la Fundació Bromera, fou per a ‘Iaieries’, una experiència del CEIP Les Comes de l’Alcúdia que mostra el valor de les relacions intergeneracionals i aposta per la difusió de les rondalles i dels contes populars valencians.

Més premis

Maria Vàzquez Carlos, professora d’anglés en el col·legi La nostra Senyora de Fàtima de Sueca, va rebre el premi ‘Llegir 2019’, dotat amb 500 euros, amb l’article ‘Complicitat’, on, ‘amb tendresa i originalitat, descriu les estones que ha passat llegint amb el seu fill des que era xiquet’.

El jurat va acordar per majoria destacar amb el segon premi –dotat amb 300 euros– ‘La certesa del somriure’, ‘un article molt literari’ que Cristina Marqués Ferrer, professora de valencià a l’IES Álvaro Falomir d’Almassora, ha dedicat al reconegut escriptor i contacontes Carles Cano.

El tercer guardó, que contempla una dotació econòmica de 200 euros, anà a l’escriptor Vicent Sanxis Martínez per l’article ‘Llegir per a escriure’, on fa referència a la influència que els llibres llegits al llarg de la seua vida han tingut en el seu estil literari i en la decisió de dedicar-se a l’escriptura.

Finalment, el 21è Premi d’Experiències d’Innovació Educativa en la categoria d’educació infantil i primària va ser per al treball titulat ‘Carícies’, del CEIP Ausiàs March de la Vall d’Uixó, i en la modalitat d’Educació Secundària, el jurat va concedir el guardó a ‘Dones i art’, realitzat pel col·legi La nostra Senyora de Fàtima de Sueca.

En la d’Educació Especial, EPA i Ensenyaments Especialitzats, el premi va ser per al Centre d’Educació Especial Gargasindi de Calp per l’experiència ‘T’estime’.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem