L’institut d’Albaida coordina un dels projectes Erasmus+ per a combatre l’abandó escolar

  • Cinc alumnes han visitat Reggio Calabria dins els intecanvis del programa

VilaWeb
Redacció
03.06.2017 - 08:12
Actualització: 03.06.2017 - 10:11

Cinc alumnes de l’IES Josep Segrelles d’Albaida, acompanyats de dues professores del centre, van visitar Reggio Calabria del 2 al 7 de maig passat, en el segon encontre celebrat dins un programa Erasmus + coordinat per l’institut. Durant sis dies han tingut l’oportunitat de conéixer aquesta regió del sud d’Itàlia junt a vint estudiants dels altres quatre països que participen en el projecte: Itàlia, Portugal, la República Txeca i Alemanya.

La setmana estigué plena d’activitats de tota mena, desenvolupades a l’institut italià d’acollida, on els alumnes van seguir treballant el tema principal del projecte, l’abandonament escolar prematur, i van poder comparar la situació d’aquesta questió en els països participants. A més, l’expedició valldalbaidina va aprofitar per a donar a conéixer la nostra comarca a la comunitat educativa italiana, amb una exposició de productes típics de la terra. Els alumnes valldalbaidins es van allotjar en domicilis particulars, I van poder conéixer els voltants de la ciutat gràcies a les excursions i activitats lúdiques organitzades per a ells.

Les professores del departament d’anglés, Neus Blasco i Isabel Guerrero, coordinen el projecte ‘SOLVE: from Dropouts to Excellence’ en el qual hi participen alumnes de cinc països: els de l’IES Josep Segrelles d’Albaida, dels País Valencià i que coordina el projecte; Stredni Skola A Materska Skola, de Liberec a la República Txeca; Franziskner Gymnasium Kreuzburg gmbh, de Grosskrotzenburg a Alemanya; Istituto Tecnico Economico Raffaele Piria de la localitat italiana de Reggio Calabria; i Agrupamento de Escolas Alfândega da Fé, Alfândega da Fé, de Portugal.

Aquest és el tercer projecte europeu en què participa l’institut d’Albaida, amb una valoració molt positiva pels resultats per a l’alumnat, segons han assegurat des del centre. A mésde treballar una questió d’actualitat dins l’ambient escolar, els 25 alumnes que participen en el projecte tenen l’oportunitat de viatjar, conéixer altres cultures i conviure amb gent de la seua edat en cadascun dels encontres. La pròxima trobada serà a Portugal el mes de novembre vinent, on 8 dels estudiants tindran l’oportunitat de repetir l’aventura i l’experiència viscuda recentment a Itàlia per una companys seus.

El projecte
El projecte Erasmus+ titulat ‘Solutions: from Dropouts to Execellence’ (Solucions: de l’Abandonament a l’Excel·lència) se centra principalment en dos aspectes de l’educació en els nostres països, amb una durada de dos cursos.

La primera part del projecte es centra a investigar les causes de l’abandó escolar en cadascuna de les escoles i instituts participants per a descobrir les raons que porten els estudiants a deixar la formació abans de l’edat legal i moltes vegades sense titular.

La segona part del projecte guia els estudiants cap a l’excel·ència acadèmica i personal. Per tal d’aconseguir-ho, aprendran millors maneres de tindre èxit en els estudis mitjançant el desenvolupament d’habilitats personals i competències importants, com ara l’autosuficiència, la resolució de problemes, habilitats empresarials, socials i d’organització, la millora en les TIC, les competències lingüístiques i de cooperació, així com els estils d’aprenentatge i les intel·ligències múltiples. La finalitat és augmentar la consciència de les fortaleses i debilitats i orientar cap a l’èxit en els estudis futurs.

Els objectius principals dels projecte són els següents:
1- Prevenir l’abandonament escolar primerenc analitzant-ne les possibles causes i buscant solucions.
2- Guiar els alumnes cap a l’excel·lència acadèmica i professional amb diferents tipus d’aprenentatge.
3- Elaborar un projecte de voluntariat d’ajuda entre iguals.
4- Fomentar l’aprenentatge autònom i emprenedor.
5- Informar els alumnes de les qualificacions i acreditacions que proporciona la Unió Europea.
6- Formar els mestres amb les últimes tècniques d’ensenyament per a motivar l’alumnat.
7- Facilitar la coordinació entre les escoles de primària i secundària.
8- Involucrar els pares i professors en les diferents etapes del procés d’aprenentatge.
9- Crear mitjans de comunicació fluids entre alumnes, pares, escoles i autoritats.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem