20.02.2020 - 18:50
|
Actualització: 20.02.2020 - 19:50
Un dels carnestoltes amb més personalitat i atractiu de València són els que es viuen a Benimaclet, un territori urbà i humà que aprofita la disbauxa d’aquests dies per a reclamar el seu ‘Califat Independent’.
Aquest cap de setmana s’hi viurà l’edició de 2020, amb la tradicional arribada del Moro Maclet, anunciada amb un cartell obra de l’artista d’Aielo de Malferit Lluci Juan, que manté el seu de dibuix directe, descriptiu i senzill per a reflectir el caràcter popular de les festes que anuncia.
Seguint la seua trajectòria, aquesta forma d’expressió mostra un canvi respecte d’altres obres seues. Segons l’artista, ‘aquesta forma d’expressió respon a tot un període d’immersió en la cultura popular i moviments associatius del nostre país. La cultura feta pel poble i per al poble, per gent que des de diferents experiències i trajectòries personals i professionals creen una cultura comú, de proximitat i amb la identitat de cada territori. Com a artista, m’interessa molt d’estar en contacte amb espectres amplis de societat, més enllà dels grans centres i institucions culturals’.
El Carnestoltes de Benimaclet l’organitzen l’Assemblea de Veïns i Veïnes de Benimaclet, Joves de Benimaclet i Estrela Roja, amb un caràcter festiu sempre barrejat amb la reivindicació social i política.
Enguany la temàtica del carnestoltes és la revolució de les dones kurdes, motiu d’inspiració del cartell de Lluci: ‘he dibuixat cinc dones que representen algunes de les manifestacions culturals que participen en el carnestoltes -tabal i dolçaina, dimonis, gegants i muixeranga- en posició de reunió, que s’organitzen, preparades per a la festa revolucionària. Totes porten la indumentària segons les imatges que ens han arribat de les dones del Kurdistan que participen activament en la defensa de la seua història i territori.’