24.12.2016 - 17:16
|
Actualització: 24.12.2016 - 18:16
La Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida i la Diputació de València han acordat un sistema de pagaments que permetrà a l’ens comarcal de liquidar el deute que té amb la corporació i que des de l’any 2002 ha anat incrementant-se fins arribar als 2.211.478,44 euros. L’acord de finançament implica un compromís de fer front a l’import total en 55 pagaments trimestrals de 39.490,69 euros cadascun, entre març de 2017 i desembre de 2030.
El president de la Mancomunitat, Vicent Gomar, ha destacat la ‘discreció’ amb què s’han fet les negociacions, i ha remarcat que l’acord servirà per clarificar ‘de manera substancial la situació econòmica i patrimonial de la Mancomunitat’, la qual podrà ‘afrontar amb claredat i dinamisme els nous temps’. En aquest sentit, Gomar recorda que el deute convertia la Mancomunitat en ‘dependent’ de la Diputació en tant que aquesta podia controlar-la a través de les subvencions que podia retenir o disminuir a compte dels impagaments.
Aquest acord, després dels aprovats amb el Consorci de Residus i dels signats amb els ajuntaments deutors d’Albaida, Castelló de Rugat i Benissuera, significa en paraules de Gomar ‘arreglar l’últim desgavell comptable i recuperar la confiança i la credibilitat d’altres administracions’. El president ha agraït la ‘voluntat d’entesa’ del diputat d’Hisenda, Toni Gaspar, i del seu equip, així com el treball del personal tècnic de la Mancomunitat, subratllant que ‘l’acord demostra la importància de negociar en contraposició a imposar’, i ha criticat la ‘incapacitat o falta de voluntat’ de resoldre el problema en les tres legislatures anteriors.