Máximo Caturla, a judici oral pel cas Imelsa

  • L'ex-regidor de Fontanars pel PP està processat amb Alfonso Rus i 24 persones més per presumptes contractacions irregulars en empreses públiques

VilaWeb
21.05.2021 - 08:21
Actualització: 21.05.2021 - 10:21

El Jutjat d’Instrucció número 18 de València ha obert judici oral contra l’ex-regidor de Fontanars dels Alforins, ex-diputat a la Diputació de València pel PP pel partit judicial d’Ontinyent i ex-secretari d’Educació de la Generalitat Máximo Caturla.

També ha processat l’ex-president de la Diputació i del PP de la demarcació de València Alfonso Rus, l’ex-subdelegat del govern espanyol a València, el socialista Rafael Rubio, l’ex-diputat del PP Salvador Enguix i 22 persones més pels ‘zombis’ en Imelsa i Ciegsa.

Es tracta de les peces B i F del conegut com cas Imelsa, en les quals s’han investigat contractacions presumptament irregulars en les empreses públiques Imelsa i Ciegsa. Uns altres dels processaments són l’ex-subdelegat del govern espanyol a València, el socialista Rafael Rubio, i l’ex-diputat del PP Salvador Enguix.

La instructora ha obert judici oral per delictes de pertinença a organització criminal i delictes continuats de malversació, prevaricació administrativa i falsedat en document oficial comeses per funcionaris públics. També ha imposat fiances que sumen en conjunt més de 3,8 milions d’euros per a fer front a les possibles responsabilitats civils.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem