13.11.2018 - 15:59
|
Actualització: 13.11.2018 - 16:59
Els ajuntaments de Montaverner i la Pobla del Duc han rebut aquest dimarts equips de comunicació per a emergències que l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències ha començat a lliurar, i que arribaran a més de 250 municipis amb problemes per a connectar amb el Centre de Coordinació d’Emergències per falta de connexió, de cobertura o altres circumstàncies.
Hui s’han repartit emissores Tetra SOS a 32 localitats en un acte al Palau de la Generalitat, presidit pel cap del Consell, Ximo Puig, i amb la presència del director general de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel.
Tots dos han explicat que així es respon al ‘compromís’ adquirit per Puig per a ‘millorar’ els sistemes de comunicació entre poblacions menudes, amb problemes de connexió en determinades situacions d’emergència, amb 112 Comunitat Valenciana. Ángel ha explicat que el lliurament d’aquests equips es duu a terme després de l’estudi realitzat, a petició del cap del Consell, per a conèixer les circumstàncies i les dificultats de comunicació d’aquestes localitats amb Emergències i ‘millorar la xarxa.’
‘L’objectiu és aconseguir que no existisquen zones d’ombra al nostre territori’, ha afirmat el director general de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències. L’administració té previst de fer arribar equips com els lliurats hui a la resta de municipis que els necessita, fins a arribar als més de 250 comptabilitzats.
Es tracta de maletes petites, de color taronja, que contenen una emissora portàtil amb antena i bateria, transformador, carregador i carregador per a vehicles de 12V, bateria addicional, guia i un manual, i una funda per a cinturó i corretja.
El sots-director general d’Emergències, Jorge Suárez, n’ha explicat les seues característiques i ha detallat que ‘aquest equip no substitueix la comunicació ordinària’ sinó que és ‘un sistema de comunicació redundant per a activar en situacions d’emergència’ en què fallen les connexions habituals o quan no hi haja més mitjans.
‘Són fonamentalment per a situacions d’emergències en què cau la xarxa de telèfon fix o de mòbil’ amb la finalitat de ‘tindre comunicació’, ha exposat Suárez. També ha explicat que aquest sistema ‘es basa en la xarxa Comdes, el marc comú de comunicació important, segur i potent’ que utilitza personal del Centre de Coordinació d’Emergències, Policia Local, Autonòmica i estatal; bombers, Protecció Civil, mitjans aeris, brigades provincials, Creu Roja i la Unitat Militar d’Emergències.
Garantia serveis públics
Puig ha al·ludit també al ‘problema de despoblament’ que pateix el País Valencià i ha ressaltat que ‘és necessari treballar en una estratègia global’ per frenar-lo. Així, ha destacat les iniciatives contemplades en l’Agenda Valenciana Antidespoblament i ha comentat que calen ’estratègies per a garantir serveis públics fonamentals’, així com accions que generen ‘estratègies de desenvolupament’ i ‘possibilitats d’ocupació i de tenir un projecte de vida.’