10.01.2020 - 15:53
|
Actualització: 10.01.2020 - 16:53
L’Ajuntament d’Ontinyent ha fet públic el resultat dels tastos d’aigua que ha realitzat entre la població de la ciutat, dins la campanya Aigua d’Ontinyent, per a beure, per a viure, amb la intenció ‘d’acabar amb els falsos mites que l’aigua pròpia fa més mal gust que l’embotellada’. La campanya, impulsada pel consistori i Egevasa, promou el consum de l’aigua de l’aixeta.
S’han fet més de 250 tastos al Mercat Municipal, l’Escola d’Adults, en l’acte d’inauguració de la campanya que es féu al Palau de La Vila, i també durant la Fira de Novembre. Els participants havien de tastar aigua presentada en tres pitxers de vidre, un dels quals amb aigua de subministrament públic i els altres dos amb aigua embotellada de marques conegudes. Els tastos es feien en gots de cartó, amb ordre distint en cada tast.
Després de beure les tres mostres, havien de respondre tres qüestions: si eren bevedors habituals d’aigua de l’aixeta (un 61% va respondre afirmativament); si trobaven diferències destacables entre les tres mostres (el 60% contestà que no); i si podien identificar quina era la de l’aigua de l’aixeta, cosa que van fer el 50% dels participants. D’aquests, el 31% en són consumidors habituals.
A continuació es demanava una valoració de l’aigua d’aixeta. El 93% dels participants va valorar positivament l’aigua d’Ontinyent: d’aquests, el 55% va assegurar que ‘els encantaria’ que fóra la seua aigua de beguda diària, i el 38% ‘l’acceptaria’ per a beure-la de manera diària.