12.05.2017 - 15:17
|
Actualització: 12.05.2017 - 17:17
La Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori ha acabat els treballs de reforç de ferm i renovació superficial del paviment al port entre Ontinyent i Bocairent, amb una inversió de 175.000 euros i en qual s’ha utilitzat una tècnica innovadora i mediambientalment sostenible, en reutilitzar un àrid siderúrgic reciclat.
D’aquesta manera, segons ha destacat el director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo en un comunicat, ’s’han obtingut grans beneficis per a la carretera i també en la defensa del medi ambient’.
Les obres han servit per reforçar i renovar superficialment el paviment d’uns dos quilòmetres de la CV-81. Es tracta, ha indicat el director general, ‘d’una important actuació de conservació de carreteres amb l’objectiu d’aturar la degradació dels paviments, augmentar-ne la capacitat i incrementar la textura de la capa de trànsit de gran importància per a la seguretat de la circulació dels vehicles’. ‘Aquestes actuacions en el ferm suposen millorar l’adherència pneumàtic-paviment, un aspecte fonamental per a la seguretat en la conducció’, ha puntualitzat.
Segons ha explicat, el ferm del tram de carretera mantenia una bona capacitat estructural, però el rodament havia anat perdent adherència amb el pas del trànsit i altres desperfectes. Per això, l’actuació ha consistit en l’extensió d’una capa d’aglomerat amb què s’han recuperat les característiques superficials de textura i resistència al lliscament, a més de dotar al ferm de més capacitat estructural. En alguns punts s’ha executat un reperfilat previ i s’ha renovat la senyalització horitzontal.
Materials respectuosos amb el medi ambient
Domingo ha destacat que per a la fabricació de la mescla asfàltica s’ha fet servir àrid siderúrgic reciclat, la qual cosa suposa una millora ambiental. ‘Es tracta d’una tècnica innovadora que consisteix en la valorització de les escòries siderúrgiques que es generen en la fabricació d’acer, que, d’acord amb la legislació mediambiental, reben un tractament adequat que permet de reconvertir-les en àrids siderúrgics utilitzables en la fabricació de mescles asfàltiques’, ha indicat.
Amb això, ha afegit, a més d’utilitzar un residu destinat en principi a l’abocador, ‘es redueix la sobreexplotació de les pedreres d’àrids i es fa realitat una indústria molt més sostenible i respectuosa amb el medi ambient’.