L’exposició Petjades de Dones. La Vall d’Albaida, s’instal·la per darrera vegada aquest 2019, a Bocairent, on s’inaugurarà divendres 27 de desembre a les 19.30 a la sala Joan de Joanes, i s’hi podrà visitar fins al 12 de gener. El treball, produït per l’Institut d’Estudis de la Vall d’Albaida, encara s’instal·larà en un altre poble, ja l’any que ve: Salem.

En el cas de Bocairent, la dona biografiada  en l’exposició és Pilar Molina Beneyto, autora, entre més, dels documentaris Una mirada, dos camins, sobre l’exili i l’emigració a França; El segle XXI en femení en col·laboració amb Ana Aguado, sobre la memòria de les dones: i Monleón: un grito pegado en la pared sobre l’obra del pintor J. Monleón.

Col·laboradora assídua de publicacions com Rojo y Negro o Al Margen, hi publicà una sèrie d’articles sobre dones anarquistes, tasca a què va dedicar bona part del seu treball i en què n’era especialista. Dona llibertària, membre activa del sindicat CGT i de Dones Lliures, també participava en les emissions de Ràdio Klara.

L’any 2009, va ser objecte d’un homenatge organitzat per l’Ajuntament de Bocairent amb la col·laboració de l’Associació Dones i Homes Lliures i per amics seus. En 2014 es va presentar també a Bocairent el llibre Antonia Maymón: anarquista, maestra, naturista, escrit per Pilar Molina i Carmen Agulló i que s’havia quedat per publicar arran la seua mort.

Les altres protagonistes d’aquesta primera selecció són: Josepa Teresa Albinyana Gomar– Beata Agnès (Benigànim, 1625-1696); Maria Garcia Sanchis (l’Olleria, 1881–Maó, 1936); Brígida Gómez Esparza (Beniatjar, 1890-1983); Ángeles Belda Soler (Aielo de Malferit, 1902–València, 1990); Milagros Espí Soler (Agullent, 1906–València, 1999); Delfina Fenollar Gilabert (el Ràfol de Salem, 1912-2004); Maruja Tomàs Martí (Montaverner, 1912–Lió, 1977); Isabel Montagud Monferrer (Barcelona, 1913–Salem, 2002); Maria Barberà Martínez (Ontinyent, 1930–2017); Milagros Gil-Mascarell Boscà (Albaida, 1941–València, 1994); i Carmen Alborch Bataller (Castelló de Rugat, 1947–València, 2018).