06.05.2017 - 15:49
|
Actualització: 06.05.2017 - 17:49
La Generalitat va presentar dijous l’aplicació que permetrà de demanar des del mòbil cita prèvia als centres salut, justificants mèdics i localitzar recursos sanitaris. A més, s’enviaran recordatoris de les cites a primària o especialitzada a través de SMS amb 72 hores d’antelació.
L’app +Salut -disponible a la PlayStore per a dispositius Android i en l’AppStore per al sistema operatiu iOS- és la primera d’una sèrie de versions que s’aniran incloent de forma progressiva per augmentar els serveis sanitaris que es poden resoldre des del mòbil. Per ara permet de demanar, modificar o anul·lar una cita prèvia de manera ‘senzilla’ mitjançant la introducció de les dades del número de la targeta sanitària i la data de naixement. Les dades de cada targeta queden registrats per a la reutilització en cites posteriors i disposen d’un sistema de seguretat amb contrasenya per a les visites posteriors.
A més, l’aplicació permet d’introduir fins a quatre usuaris diferents per facilitar la gestió de les cites familiars des d’un únic aparell. En el cas d’una parella, si un dels dos sol·licita una cita per al fill la informació es guarda en els dos mòbils sense duplicar-se. El sistema ofereix també la possibilitat de descarregar les cites al calendari i els justificants mèdics d’assistència en el propi dispositiu mòbil, que poden imprimir-se o reenviar-se per correu electrònic, amb un codi d’identificació perquè se’n puga comprovar la veracitat.
D’altra banda, disposa d’un geolocalitzador que informa l’usuari de quin centre de salut i quin hospital li correspon, així com del tipus d’especialitats que aquests ofereixen. Finalment, s’ofereix la possibilitat d’una marcació ràpid per posar-se en contacte tant amb el 016 com amb el servei d’emergències en cas que siga necessari.
Avís de recordatori
La Conselleria enviarà un missatges de SMS als telèfons dels pacients amb el recordatori de la cita que tenen amb el metge, tant de primària com especialitzada 72 hores abans sempre que la consulta s’haja sol·licitat amb més d’un mes d’antelació.
No obstant això, no es traslladaran dades de consultes que puguen resultar especialment confidencials, com és el cas de salut mental o salut sexual i reproductiva. Al missatge s’indicarà la data i hora de la cita, el centre i el servei al qual han d’acudir i un telèfon al qual trucar per anul·lar la cita si fóra el cas.
Aquest servei, que ja estava operatiu en format pilot en els departaments de la Fe, el General de València i, parcialment, l’hospital Peset, s’estendrà a la resta del sistema de salut valencià en dues fases. Una primera ha començat ja a nou departaments de forma integral (General de Castelló, Gandia, General d’Elx, Baix Segura, General d’Elda, Marina Baixa, Requena, Alcoi). I una segona fase, en set departaments més (General d’Alacant, Arnau-Llíria, Sant Joan, Xàtiva, Clínic-Malva-rosa, Sagunt, la Plana), on començaran per assistència primària i progressivament s’estendrà a les consultes hospitalàries.