‘Segon origen’ es projectarà també divendres 13

  • El guionista i director Carles Porta participarà en l'estrena de dijous

VilaWeb
06.11.2015 - 16:49
Actualització: 06.11.2015 - 17:49

Tal com vam informar la setmana passada, la Coordinadora per la Defensa i Ús del Valencià-Escola Valenciana, en col·laboració amb el cine club Utiye, projectarà a Ontinyent ‘Segon origen‘, la pel·lícula basada en la novel·la més de Manuel de Pedrolo, la més llegida en català, i que el director Bigas Luna va deixar inacabada en morir. Des de la Coordinadora han explicat que, a més de la projecció ja prevista per a djious dia 12, se’n farà una altra divendres 13, a les 22.30 totes dues. En l’estrena, dijous, hi participarà Carles Porta, co-guionista del film que s’encarregà de completar-ne el rodatge. A més, divendres es farà una projecció matinal per a estudiants dels instituts.

Per a aquestes sessions, els socis de la Coordinadora, de l’Utiye i els Amics d’Escola Valenciana, tenen entrada a preu reduït de 3 euros en la sessió de dijous, i de 4 euros en la de divendres.

Amb aquesta iniciativa, Escola Valenciana vol ‘posar a l’abast de la ciutadania la creació d’una oferta cultural en la nostra llengua de forma quotidiana i sempre amb l’objectiu de normalitzar el valencià en tots els àmbits’, segons Laura Font, coordinadora del projecte Cinema d’Escola Valenciana.

Per a Laura Font ‘cal fer visible la llengua en tots els àmbits i en el cas de l’audiovisual suposa una necessitat urgent, tenint en compte que la ciutadania no disposa d’oferta de cinema en valencià, com tampoc no té continguts en la nostra llengua a la televisió, per tant, el que fem a Escola Valenciana no és només donar l’oportunitat de visualitzar pel·lícules en valencià, sinó prestar també un clar servei del qual manca el poble i cobreix així una necessitat bàsica de qualsevol comunitat de parlants.’

‘Segon origen’ és l’adaptació de la novel·la ‘Mecanoscrit del segon origen’ de Manuel de Pedrolo, i narra una hipotètica devastació de la Terra on només hi queden dos supervivents: l’Alba i el Dídac, dos joves de 20 i 10 anys que hauran de reconstruir la humanitat. Rachel Hurd-Wood, Andrés Batista, Ibrahim Mané i Sergi López són els actors protagonistes d’aquesta pel·lícula.

 

Carles Porta: ‘”Segon origen” reforça els sentiments primaris de les persones, l’amor i l’odi’ 1/10/2015

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem