Troben dues boles de canó amagades en el jou d’una de les campanes restaurades de Bèlgida

VilaWeb
31.03.2022 - 17:30
Actualització: 31.03.2022 - 19:30

Els treballs de restauració de les campanes de la parròquia de Sant Llorenç de Bèlgida han descobert dues boles de canó en una de les tres campanes en què s’ha intervingut.

En concret, s’han trobat en el jou de la Santíssima Trinitat, que s’ha restaurat com en el cas de les altres dues. En totes tres s’han aprofitat les parts de fusta i els ferratges.

La restauració s’ha fet “després de romandre les campanes més d’un any parades i sense usar a causa del mal estat en què estaven els jous de fusta, que eren els originals des de la fabricació, i pels motors de volteig, molt obsolets i que consumien molta electricitat”, tal com ha informat l’arquebisbat de València.

Les campanes són Sant Joan, la més antiga, fosa el 1650 i amb un pes de 90 quilos; la mitjana, de 263 quilos, anomenada Santíssima Trinitat, de 1893; i la Santa Llorença, la més gran de 450 quilos, fosa en 1855.

Totes tres es troben ja al campanar, després del treball fet per l’empresa Relojes & Campanas Monumentales, empresa encarregada de la restauració, que també ha netejat els bronzes amb silicat d’alumini a baixa pressió “que ha permés recuperar el so i color originals”. A més, a la Santa Llorença se li ha reconstruït “un tros de bronze que li faltava, per a recuperar la forma i so original”.

També s’han instal·lat electromasses i motors electrònics que “imiten els tocs manuals i que permeten de fer els tocs manuals per part de campaners”.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem