Una oficina única postemergència gestionarà les accions i ajudes als afectats per l’incendi de Llutxent

  • Tramitarà les peticions dels ajuntaments i promourà convenis amb altres administracions, a és de fer un seguiment de les actuacions i de l’execució de la concessió d'ajudes

VilaWeb
Redacció / EP
27.08.2018 - 22:40
Actualització: 28.08.2018 - 00:40

Emergències activarà una Oficina Única Postemergència que s’encarregarà de gestionar les peticions dels diferents ajuntaments afectats per l’incendi de Llutxent, promoure els convenis necessaris amb altres administracions i fer un seguiment de l’evolució de totes les actuacions de tornada a la normalitat i execució de la concessió d’ajudes

El director de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, José M. Ángel, ha presidit a l’Ajuntament de Gandia la reunió extraordinària de la Comissió Interdepartamental per al Seguiment i la Coordinació de la Postemergència, a què han assistit el secretari de Medi ambient i Canvi Climàtic de la Generalitat, Fran Quesada, i les direccions generals de les conselleries implicades en els treballs a efectuar al territori afectat per l’incendi.

A més d’aquests departaments del govern han assistit també les autoritats mumicipals de Llutxent, Pinet, Quatretonda, Gandia, Ador, Barx, i Ròtova, municipis la superfície dels quals es va veure afectada per aquest foc.

Ángel ha explicat que s’ha fet aquesta trobada ‘com a element fonamental per a anar recuperant la normalitat, tal com s’ha fet en les últimes ocasions en què algun territori ha passat per una situació que demana una resposta immediata i d’acord amb els danys patits.’

L’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències ha dut a la comissió la proposta d’acord del Consell perquè comencen les actuacions per a pal·liar els danys de l’incendi i activar l’Oficina Única Postemergència que s’encarregue de gestionar les peticions dels diferents ajuntaments, promoure els convenis necessaris amb altres administracions i fer un seguiment de l’evolució de totes les actuacions i l’execució de la concessió d’ajudes.

Quant a l’esborrany de l’acord, té com a objectiu ‘atendre els municipis afectats en funció dels danys que vagen quantificant-se’. Des del moment en què s’aprove el decret, ha explicat Ángel, ‘els ajuntaments tindran un termini de 45 dies per presentar totes les peticions. Aquestes ajudes seran finançades a càrrec del fons de contingència previst en el Pressupost de la Generalitat.

La Mesa de Concertació, en què hi tindran cabuda els voluntaris i les propostes recollides en el Projecte Fènix començarà a funcionar en un parell de setmanes.

Actuacions urgents
En la comissió interdepartamental s’ha informat de la memòria de les actuacions d’emergència que es duran a terme en les zones afectades al terme municipal de Gandia en terrenys tant de propietat pública com privada de les urbanitzacions Montesol, Montepino, Las Cumbres i alguns disseminats.

Aquestes actuacions urgents es deriven dels primers estudis sobre el terreny que ha fet l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències que tenen com a objectiu eliminar els arbres cremats per evitar que caiguen. El pressupost general d’execució d’aquestes actuacions d’emergència és de 410.991 euros.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem