[VÍDEOS] La Vall d’Albaida s’afig a la celebració de Sant Joan organitzada per ACPV amb una mostra de refranys populars

  • S'ha convocat una encesa simbòlica de ciris als balcons en homenatge a les víctimes de la covid-19 i en record dels presos polítics i exiliats

VilaWeb
23.06.2020 - 15:21
Actualització: 23.06.2020 - 17:21

Acció Cultural del País Valencià (ACPV) celebra Sant Joan, en col·laboració amb Òmnium Cultural, amb una sèrie d’activitats que es convertiran en un homenatge ‘a tota la societat civil mobilitzada per a superar la covid-19’ i un record als presos polítics i exiliats.

Entre els actes programats s’inclou la publicació d’una mostra de refranys populars en format audiovisual en la qual han participat associacions i col·lectiu de nord a sud del País Valencià, i l’arribada de la Flama del Canigó a unes tretze comarques, entre les quals la Vall d’Albaida.

De la nostra comarca han participat amb els seus vídeos la Coordinadora de la Vall d’Albaida per la Defensa i Ús del Valencià, el col·lectiu Renadiu, el col·lectiu de Dones Malva, la Plataforma Feminista i membres de la Muixeranga a títol personal.

Amb el lema ‘Enguany, encenc la flama per tu’, ACPV considera ‘imprescindible mantenir vives les tradicions autòctones, així com la llengua i la cultura pròpies’. Per a aquest dimarts s’ha convocat a partir de les 22.00 una encesa simbòlica de ciris als balcons com a homenatge a les víctimes de la covid-19, i també ‘un record per als presos polítics i exiliats, per a reivindicar la defensa dels drets fonamentals, una reivindicació que no quedarà al marge del moment d’emergència social que viu el país’.

Al final de la vesprada s’espera l’arribada de la Flama del Canigó, símbol d’unió cultural i lingüística. ‘Parlar de Sant Joan i de la Flama és, sens dubte, parlar també de la nostra llengua’, reivindica l’entitat, que explica que es tracta d’una tradició catalana vinculada al solstici d’estiu, que s’inicia amb la renovació del foc en el cim del Canigó i culmina amb l’encès de les fogueres de Sant Joan, després que la flama, portada per voluntaris ‘es repartisca per tot el país’.

 

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem