Aprovat el projecte que millora de manera important el transport en autobús a la comarca

VilaWeb
Redacció / EP
17.05.2019 - 16:06
Actualització: 17.05.2019 - 18:06

La Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori ha aprovat el nou projecte de servei públic de transport de viatgers CV-115 Ontinyent-Xàtiva després del procés d’informació pública, on hi han presentat propostes ajuntaments, entitats i empreses, segons ha publicat el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

El nou contracte atendrà una població de prop de 161.790 habitants. Tindrà un mínim de vuit autobusos en una fase inicial que faran aproximadament 479.000 km, que augmentarà a 26 vehicles en incloure el transport escolar, i que tenen previst fer més de 547.000 km anuals.

La nova ordenació de les línies preveu millores importants en l’oferta de servei actual, com ara la implantació de rutes regulars amb preferència escolar i parades al costat de les estacions de Renfe, els hospitals de referència i centres de salut, així com el campus universitari d’Ontinyent i les zones comercials de Xàtiva. A més, es creen dues línies que connecten la Font de la Figuera amb Ontinyent i Xàtiva amb Gandia per la CV 60 i es recupera la connexió d’Albaida amb Xàtiva per la N-340.

Com a resultat de l’acceptació de l’al·legació presentada per l’Ajuntament d’Atzeneta d’Albaida, la línia 2 Ontinyent-Xàtiva inclourà aquest municipi en el recorregut.

Característiques del projecte nou

El contracte nou s’estructura en nou línies principals, algunes de les quals faran més d’un itinerari diferent. N’hi ha cinc que connectaran diferents municipis amb Xàtiva, tres línies més connectaran municipis del seu entorn amb Ontinyent, i una última línia que connectarà Ontinyent i Xàtiva entre si per itineraris diferents utilitzant els eixos viaris A-7 i N-340.

D’aquesta manera, el servei permetrà aprofitar millor els recursos destinats al transport de viatgers per part de la Generalitat, de manera que s’augmenta l’oferta de servei que tenien fins ara la majoria dels pobles.

El contracte contempla la implantació en un futur de rutes regulars amb preferència escolar, la qual cosa permetrà d’establir una oferta de transport públic per carretera en nuclis de població d’aquesta àrea que anteriorment no disposaven de cap mena de servei regular, com Alfarrasí, Bèlgida, Bellús, Benicolet, Benissoda, Benissuera, Bufali, Guadasséquies, Montaverner, el Palomar, Pinet i Sant Pere.

A més, amb la voluntat de fomentar la intermodalitat i aprofitar de forma més eficient els recursos de la Generalitat, totes les rutes que tenen com a destinació Xàtiva i la majoria de les línies que passen per Albaida tindran parada al costat de les estacions de tren d’aquestes localitats, on els passatgers podran transbordar amb Renfe, i es reforça la connexió amb els principals centres d’atracció de la zona.

Entre més, l’Hospital Lluís Alcanyís de Xàtiva, l’Hospital General d’Ontinyent i l’Hospital Comarcal de Gandia, així com el Centre d’Especialitats mèdiques l’Espanyoleto de Xàtiva, els Centres de Salut II i III d’Ontinyent, la seu de la Universitat de València a Ontinyent, les zones comercials d’Ontinyent i Xàtiva i la coordinació amb els serveis de rodalia de Renfe en les estacions de Xàtiva, Gandia i Moixent.

En el nou model de transport destaca la creació de dues línies que connecten la Font de la Figuera amb Ontinyent, i Xàtiva amb Gandia per la CV 60 i la recuperació de la connexió d’Albaida amb Xàtiva per la N-340, la qual cosa dóna servei a tots els municipis que es troben entorn a aquest eix com per exemple Atzeneta d’Albaida, Montaverner, Alfarrassí, Benissuera, Sant Pere i Bellús.

A més, tots els municipis afectats per aquest contracte tindran garantida la connexió directa mitjançant transport públic amb els seus principals nodes d’atracció com són els hospitals de referència i els centres d’especialitats mèdiques.

Quan s’aprove definitivament el projecte, se sotmetrà a licitació per a atorgar el servei a l’empresa que presente la millor oferta. El termini d’aquest nou contracte serà de 10 anys i necessitarà una aportació econòmica de l’administració per a cobrir el dèficit d’explotació de 568.085 euros en l’estat inicial i que augmenta a 1.379.448 euros anuals en incorporar el transport escolar.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any