La secretària d’Economia Sostenible, Rebeca Torró, va inaugura la jornada de portes obertes d’Ateval

L’Associació d’Empresaris del Tèxtil de la Comunitat Valenciana (Ateval) ha defensat l’associacionisme com a ‘peça clau del futur’ del Clúster Tèxtil Valencià, de cara a enfortir el sector davant les administracions públiques i fer front als competidors de l’exterior fruit de la globalització dels mercats.

Ho ha reivindicat en una jornada de portes obertes celebrada ahir dijous a Ontinyent sota el títol ‘Suma’t a un tèxtil fort i innovador’, en què van participar més de cent empresaris del sector.

Durant la trobada es van presentar els eixos principals de treball, serveis i prioritats estratègiques que l’entitat ofereix als associats amb la finalitat d’impulsar la innovació i l’expansió internacional de la indústria tèxtil.

L’acte el va inaugurar la secretària autonòmica d’Economia Sostenible, Sectors Productius i Comerç, Rebeca Torró, qui va defensar com una de les claus de l’Estratègia Europa 2020 ‘la cooperació entre empreses i clústers que sàpien traslladar a les administracions els problemes del sector’.

En la seua intervenció, Torró va ressaltar que ‘associacions potents i rigoroses com Ateval són fonamentals per a facilitar als seus associats temes clau com la transformació digital, que és ja una obligació. També per a reclamar professionals més especialitzats per a donar resposta als nous models de producció’. ‘No tenim un “planeta B” de manera que les empreses han de fer l’esforç de cuidar cada dia que els processos productius siguen més respectuosos amb el medi ambient’, va subratllar.

En la presentació del projecte que representa Ateval van intervenir també el secretari general d’Ateval i del Conejo Intertextil Español, Pepe Serna; la secretària general d’Ateval Vall d’Albaida, Maria Reig; la directora de Promoció Comercial i Internacionalització de l’entitat, Leila Bachetarzi; i la directora de Competitivitat, Innovació i Projectes Europeus, Salomé Beneyto.

Els representants d’Ateval van exposar les línies de treball que posen en pràctica per a ajudar els associats a ser ‘més eficients’ en el seu model de negoci, estalviar costos, tindre un assessorament professional i oferir-los suport institucional i comercial.

L’acte el va clausurar el president d’Ateval Vall d’Albaida, Rafael Lurbe, i el batle d’Ontinyent, Jorge Rodríguez. En la seua intervenció, Lurbe va assenyalar que els pilars fonamentals en què se sustenta l’entitat estan basats ‘en la col·laboració i cooperació de les empreses membres de l’associació’.

Per al president comarcal, ‘els temps han canviat. Ara les competències i rivalitats ja no vénen del veí de l’empresa del costat. Competim contra altres països amb desigualtat salarial, de condicions laborals, i estem obligats a estar units i donar-nos suport entre nosaltres’, va apuntar. En aquest escenari, Lurbe va defensar que ‘Ateval pot ser la casa de tothom des d’on treballar i col·laborar conjuntament sota una única veu’.

‘Més contundència’

Per la seua banda,  el president d’ATEVAL i del Consejo Intertextil Español, Càndid Penalba, va insistir en la necessitat de ‘defensar un sector històric i un territori’ i en aquest sentit, va assenyalar ATEVAL com ‘el vehicle necessari per a arribar amb més contundència a tots els interlocutors que puguen millorar la nostra indústria, tant a escala autonòmica, nacional com a internacional’.

Segons Penalba, ‘des d’ATEVAL tenim línia directa amb totes les administracions’ i va destacar el paper de l’entitat ‘com a interlocutor únic enfront de les administracions públiques’. Així mateix, va posar en relleu que ‘el sector tèxtil continua sent important en l’àmbit europeu i a Brussel·les es decideixen moltes coses, on tenim un gran paper a fer’.

El batle d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, va destacar la labor d’Ateval ‘a l’hora d’ajudar els professionals perquè les empreses siguen més competitives i tinguen més poder d’adaptació, encara que, sens dubte, un dels seus valors més importants és la relació com a interlocutor amb l’administració’.

En aquest sentit, va destacar la importància de la jornada ‘per a posar cara i donar a conéixer un treball que moltes vegades és invisible, però amb grans resultats que reverteixen directament en totes les empreses del sector’.

Antonio Moar, consultor especialitzat en transformació de directius i considerat un dels 5 gurús d’estratègia empresarial per la revista Management Digest va impartir la conferència Networking: com economitzar el teu capital emocional, en què va exposar claus concretes per a impulsar el canvi en les empreses i la transformació de les persones en equips d’alt rendiment.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.