18.11.2020 - 17:50
|
Actualització: 18.11.2020 - 18:50
Ateval i la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors productius, Comerç i Treball han presentat aquest matí els resultats dels cinc projectes fruit del conveni per al suport d’accions singulars en l’exercici 2020 per a la reactivació econòmica i la reorientació productiva de l’activitat industrial del País Valencià.
Els cinc treballs marquen la direcció que seguirà el sector en els pròxims anys per a guanyar posicionament estratègic i consolidar les fortaleses en la indústria tèxtil valenciana i els seus diferents subsectors.
El president d’Ateval, Pepe Serna, ha explicat que la pandèmia ha deixat, d’una banda, una crisi econòmica a escala mundial i per una altra, la reconversió d’una part molt important de la indústria tèxtil a la producció per al sector sanitari.
Per això, els projectes presentats són de ‘gran utilitat’ per a establir els aspectes ‘més importants’ a treballar tant per a la readaptació productiva com per a obrir noves oportunitats econòmiques.
En l’acte han participat també la secretària d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Consum de la Generalitat, Rebeca Torró, i la directora general d’Indústria, Energia i Mines, Empar Martínez, amb els representants de cadascun dels projectes en l’exposició de les conclusions.
Dels tres projectes presentats per a la reorientació productiva, Jorge Serna, CEO de Gestiweb, ha exposat els resultats de la plataforma web productosemergencias.com, llançada el mes d’abril passat per a donar resposta a l’oferta i la demanda de productes d’emergències pel coronavirus.
En total, s’han presentat 860 productes i s’han rebut 2.650 sol·licituds directament a través de la plataforma, per part dels distribuïdors o compradors d’aquesta mena de productes per a la protecció individual, sanitària i higiènica.
Un altre dels treballs, introduït per Luís Ortega, CEO de BE23 Márqueting, proposa un exhaustiu pla estratègic de màrqueting i comercial per a l’adaptació del sector tèxtil valencià al sector tèxtil sanitari i Equips de Protecció Individual (EPI). El projecte detalla com definir una estratègia pròpia i triar les accions més concordes segons l’empresa.
Així, ha destacat que suposa ‘una oportunitat’ de treballar amb una visió de mitjà i llarg termini per a introduir-se i mantenir-se en aquest nou mercat del tèxtil sanitari i EPIS.
Finalment, Javier Pascual, cap de Grup Fibres Tècniques i Nanotecnologia d’AITEX, ha explicat l’estudi tècnic i de mercat de les tecnologies per a la fabricació de teles no teixides, ha oferit una visió general sobre el sector global dels teixits des d’una triple perspectiva: tecnològic, d’aplicacions i d’oportunitats de mercat.
Sobre aquesta qüestió, ha ressaltat que encara que de moment presenta ‘poca incidència’ al País Valencià i a la resta de l’estat, es tracta d’un sector ‘emergent, estratègic i dinàmic’ amb capacitat ‘suficient’ per a generar oportunitats de reactivació empresarial per a les empreses interessades a invertir en tecnologies de producció capaces de produir articles d’alt valor afegit, i que se situen dins de les línies d’innovació.
Tèxtil llar
Quant als dos projectes de reactivació econòmica, Fernando Llano, soci-director d’Improven, ha presentat un estudi projecte que permet de definir les claus estratègiques per a reactivar el consum del tèxtil-llar valencià a partir d’una metodologia qualitativa i quantitativa.
Així, proposa de centrar els esforços en tres punts clau: l’omnicanalitat per a competir en tots els nivells, la marca com a generador d’oportunitats i diferenciador amb els competidors, i la unió i col·laboració per a millorar la força competitiva dels associats i el poder negociador enfront de grans cadenes de distribució i la desaparició de les botigues de barri.
Joan Ros, director de projectes, i José Vicente Ronda, director general d’Heura, han desenvolupat la investigació per a la promoció d’activitats establides en l’economia circular en el sector tèxtil, basat en un model de sistema de responsabilitat ampliada del productor.