Ateval presenta el full de ruta que seguirà el sector tèxtil per a guanyar posicionament estratègic

  • Ha fet públics els resultats dels projectes fruit del conveni amb Economia Sostenible per al suport d’accions singulars per a la reactivació econòmica i la reorientació productiva

VilaWeb

Redacció / EP

18.11.2020 - 17:50
Actualització: 18.11.2020 - 18:50

Ateval i la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors productius, Comerç i Treball han presentat aquest matí els resultats dels cinc projectes fruit del conveni per al suport d’accions singulars en l’exercici 2020 per a la reactivació econòmica i la reorientació productiva de l’activitat industrial del País Valencià.

Els cinc treballs marquen la direcció que seguirà el sector en els pròxims anys per a guanyar posicionament estratègic i consolidar les fortaleses en la indústria tèxtil valenciana i els seus diferents subsectors.

El president d’Ateval, Pepe Serna, ha explicat que la pandèmia ha deixat, d’una banda, una crisi econòmica a escala mundial i per una altra, la reconversió d’una part molt important de la indústria tèxtil a la producció per al sector sanitari.

Per això, els projectes presentats són de ‘gran utilitat’ per a establir els aspectes ‘més importants’ a treballar tant per a la readaptació productiva com per a obrir noves oportunitats econòmiques.

En l’acte han participat també la secretària d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Consum de la Generalitat, Rebeca Torró, i la directora general d’Indústria, Energia i Mines, Empar Martínez, amb els representants de cadascun dels projectes en l’exposició de les conclusions.

Dels tres projectes presentats per a la reorientació productiva, Jorge Serna, CEO de Gestiweb, ha exposat els resultats de la plataforma web productosemergencias.com, llançada el mes d’abril passat per a donar resposta a l’oferta i la demanda de productes d’emergències pel coronavirus.

En total, s’han presentat 860 productes i s’han rebut 2.650 sol·licituds directament a través de la plataforma, per part dels distribuïdors o compradors d’aquesta mena de productes per a la protecció individual, sanitària i higiènica.

Un altre dels treballs, introduït per Luís Ortega, CEO de BE23 Márqueting, proposa un exhaustiu pla estratègic de màrqueting i comercial per a l’adaptació del sector tèxtil valencià al sector tèxtil sanitari i Equips de Protecció Individual (EPI). El projecte detalla com definir una estratègia pròpia i triar les accions més concordes segons l’empresa.

Així, ha destacat que suposa ‘una oportunitat’ de treballar amb una visió de mitjà i llarg termini per a introduir-se i mantenir-se en aquest nou mercat del tèxtil sanitari i EPIS.

Finalment, Javier Pascual, cap de Grup Fibres Tècniques i Nanotecnologia d’AITEX, ha explicat l’estudi tècnic i de mercat de les tecnologies per a la fabricació de teles no teixides, ha oferit una visió general sobre el sector global dels teixits des d’una triple perspectiva: tecnològic, d’aplicacions i d’oportunitats de mercat.

Sobre aquesta qüestió, ha ressaltat que encara que de moment presenta ‘poca incidència’ al País Valencià i a la resta de l’estat, es tracta d’un sector ‘emergent, estratègic i dinàmic’ amb capacitat ‘suficient’ per a generar oportunitats de reactivació empresarial per a les empreses interessades a invertir en tecnologies de producció capaces de produir articles d’alt valor afegit, i que se situen dins de les línies d’innovació.

Tèxtil llar

Quant als dos projectes de reactivació econòmica, Fernando Llano, soci-director d’Improven, ha presentat un estudi projecte que permet de definir les claus estratègiques per a reactivar el consum del tèxtil-llar valencià a partir d’una metodologia qualitativa i quantitativa.

Així, proposa de centrar els esforços en tres punts clau: l’omnicanalitat per a competir en tots els nivells, la marca com a generador d’oportunitats i diferenciador amb els competidors, i la unió i col·laboració per a millorar la força competitiva dels associats i el poder negociador enfront de grans cadenes de distribució i la desaparició de les botigues de barri.

Joan Ros, director de projectes, i José Vicente Ronda, director general d’Heura, han desenvolupat la investigació per a la promoció d’activitats establides en l’economia circular en el sector tèxtil, basat en un model de sistema de responsabilitat ampliada del productor.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem