Cal recuperar ja tots els horaris del tren Alcoi-València i avançar cap a una mobilitat sense emissions

  • «Esta situació de desmantellament de trajectes en tren va en contra de la necessària transició ecològica»

Colla Ecologista la Carrasca d’Alcoi
24.09.2020 - 15:11
Actualització: 24.09.2020 - 17:11
VilaWeb

El 22 de setembre s’acaba la Setmana Europea de la Mobilitat amb la celebració a moltes ciutats del Dia sense Cotxes. Amb motiu d’esta celebració, Renfe ha tret una oferta especial, però la Colla Ecologista La Carrasca-Ecologistes en Acció d’Alcoi denuncia que l’oferta aprofita de ben poc a moltes poblacions que han vist reduït dràsticament el servei amb motiu del confinament.

És el cas de la connexió ferroviària entre Alcoi i València, que a pesar de la finalització de l’estat d’alarma no ha recuperat els serveis anteriors, que ja eren molt deficients. Així, els horaris s’han reduït a un únic viatge diari entre les dues ciutats (dues en direcció a València els dissabtes i diumenges), cosa que pràcticament impossibilita la utilització d’este mitjà de transport.

Durant l’estat d’alarma els serveis de trens es van reduir al mínim. A partir del 22 de juny, Renfe va anar augmentant les freqüències en els corredors amb un volum més gran de viatgers, però l’increment no ha arribat a moltes línies, i això aprofundeix encara més les diferències de connexió entre unes poblacions i altres, discriminant zones que ja tenien greus problemes de connexió ferroviària.

Esta situació de desmantellament de trajectes en tren va en contra de la necessària transició ecològica. La Carrasca-Ecologistes en Acció destaca que el tren és la peça clau en una mobilitat sense emissions. A més, per la seua capacitat per a vertebrar territoris, és també vital per a frenar el despoblament dels pobles d’interior.

És el moment, en els plans de recuperació de la crisi de la covid-19, d’incidir en la millora del tren, amb mesures com l’electrificació total de les línies de ferrocarril, fer compatible la infraestructura per a ús tant de trens de mercaderies com de viatgers, la millora de l’accessibilitat dels trens per a les persones amb limitacions de mobilitat, l’increment de les freqüències i l’adequació dels horaris a les necessitats de les persones usuàries, facilitar l’accés de les bicicletes als trens i l’augment dels aparcaments de bicicletes en les estacions.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any